شکست دشمنان ریشه در اعتقادات و مبانی فکری این ملت و بزرگان آن دارد

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: شکست دشمنان در برابر جمهوری اسلامی ایران ریشه در اعتقادات و مبانی فکری این ملت و بزرگان آن دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد صبح امروز (3 خرداد) در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان که به مناسبت آزادسازی خرمشهر و به میزبانی پادگان شهید صدوقی(ره) برگزار شد از سوم خرداد به عنوان بزرگترین حادثه تاریخی دنیای اسلام یاد کرد و گفت: این حادثه تاریخی به دست رزمندگان غیور و شجاع مسلمان ایرانی رقم خورده است.


وی شکست دشمنان را از وعده های خداوند دانست و افزود: شکست دشمنان در برابر جمهوری اسلامی ایران ریشه در اعتقادات و مبانی فکری این ملت و بزرگان آن دارد که در تمام زمینه ها به سوی خدا حرکت می کندد و رضایت او را شر قبولی اعمال خود می دانند.


آیت الله ناصری با بیان اینکه خداوند متعال تلاش ها و کوشش های این ملت را ارج نهاده است گفت: اینکه ما امروز در دنیا و در بسیاری از مسائل حرف هایی برای گفتن داریم و حتی در بعضی از موارد در دنیا حرف اول را می زنیم نتیجه لطف خداوند است.


وی با تاکید بر اینکه دشمنان توامان با استقلال و آزادی که در اسلام وجود دارد پایه های خو را لرزان می بیند ابراز داشت: استعمار درصدد است تا ما را از تقوا، خلوص نیت و اتکا به خدا و نیت های پاک تهی کند و ما را مشمول ذخایر و مصارف دنیا گرداند.


نماینده ولی فقیه از حب ریاست به عنوان یکی از توطئه های دشمنان یاد کرد و اظهار داشت: غرب به دنبال آن است تا با تحریک هواهای نفسانی ما را از وجود خداوند غافل کند تا بدین طریق به هدف های خود دست پیدا کند.


وی حرکت در صراط مستقیم را از توصیه های امام(ره) و رهبری دانست و تصریح کرد: همانطور که خداوند در قرآن فرموده است لازمه حرکت در این راه اطلاعت، عبادت، نماز، استغفار، از خود گذشتن و بی توجهی به دنیاست.

 

آیت الله ناصری با بیان اینکه دشمن هیچگاه برای ما دلسوزی نکرده است افزود: آنها همیشه دنبال کسب منافع خود و پر کردن جیب‌های خود از منابع ما بوده‌اند.


امام جمعه یزد اضافه کرد: ما چطور می‌توانیم به آمریکا و اسرائیل دل ببندیم در حالی که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که صهیونیست‌ها و یهودیان همیشه بیشترین کینه را نسبت به مومنان داشته‌اند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هیچ کس تصور نمی کرد خرمشهر به دست رزمندگان اسلام آزاد شود اظهار داشت: عنایت خدا و اتحاد رزمندگان اسلام در فتح خرمشهر چشم همه دنیا و نظامیان را خیره کرد و همه را سر جایشان نشاند.


آیت الله ناصری تصریح کرد: این خواست وعنایت خداوند متعال بود که اینگونه دشمنان اسلام ذلیل و خوار شدند و رزمندگان سربلند از پیکار بیرون آمده و حماسه به وجود آوردند.


امام جمعه یزد با بیان اینکه فتح خرمشهر با هیچ قاعده و محاسبه نظامی در جهان همخوانی ندارد افزود: دشمنان به هیچ عنوان از معجزه الهی دم بر نمیدارند چرا که نمی خواهند روحیه سربازانشان تضعیف شود و این برای آنان یک ضعف بزرگ محسوب می شود.


وی با اشاره به وحشی گری ها و جنایات مستکبران در جهان ادامه داد: مستکبران جهان امروز هم برای اینکه سلطه آنان خدشه دار نشود دست به هر کاری می زنند و همه می بینند در کشور مصر چه بلایی سر مردم آورده که با مسلط کردن گروهی و بعد گروهی دیگر خواست های خود را تحمیل کنند.


آیت الله ناصری اضافه کرد: در کشورهای دیگر از جمله تایلند و اوکراین و سوریه و افغانستان و دیگر کشورها هم به همین صورت ببینید آنها چه جنایت‌هایی را انجام می‌دهند تا بتوانند منافع خود را حفظ کنند.
 

وی در پایان گقت: این ولایت و تبعیت از رهبری است که ما را از دشمنان نجات می دهد چراکه رهبری به هیچ عنوان فریب وعده های نمی خورد و از هیچ کس به غیر از خدا هراسی ندارد و اگر درایت رهبری نبود الان شاهد مصیت های عراق و مصر در ایران بودیم.

 

پایان پیام/

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 370368

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha