سوم خرداد مهم‌ترین سمبل پیروزی مردم در مقابله با استکبار جهانی است

خبرگزاری شبستان:رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بویراحمد گفت: سوم خرداد بزرگترین نماد مقاومت و مهم‌ترین سمبل فتح و پیروزی مردم غیور ایران اسلامی در مقابله با استکبار جهانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سالار احمدی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بویراحمد شامگاه شنبه (3 خرداد) در مراسم شب شعر "حماسه" که در مسجد قبا دولت آباد یاسوج برگزار شد، سالروز آزادسازی خرمشهر را تبریک گفت.

احمدی با بیان این که با به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس آغاز شد، بر لزوم تشریح و تبیین آثار و دستاوردهای حماسه سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر برای نسل جوان امروز جامعه تاکید کرد.

وی افزود: سوم خرداد بزرگترین نماد مقاومت و مهم ‌ترین سمبل فتح و پیروزی مردم غیور ایران اسلامی در مقابله با استکبار جهانی است.

این مسئول با بیان این که بنا به تاکیدات امام راحل فتح خرمشهر یک مسئله عادی نبود؛ بلکه مافوق طبیعت بود، اظهار داشت: نخستین ثمره فتح خرمشهر این بود که قدرت دفاعی و نظامی ایران در برابر دیدگان دنیا به نمایش گذاشته شد و تا 12 ساعت پس از این پیروزی از انتشار خبر پیروزی امتناع کردند.

احمدی عنوان کرد: فتح خرمشهر برگ زرین از تاریخ کشور است که در حقیقت زمینه سقوط دشمن را در پی داشت و سبب شکست دشمن و پیروزی انقلاب در هشت سال جنگ تحمیلی شد.
وی گفت: وظیفه سنگین انتقال ارزش ‌های دفاع مقدس به نسل جوان بر عهده تک تک مسئولان و کسانی است که این برهه از زمان را درک کردند.
بنابراین گزارش: شب شعر "حماسه" به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بویراحمد، دبیرخانه کانون ‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد و کانون فرهنگی و هنری عاشقان ظهور مسجد قبا دولت آباد یاسوج برگزار شد.

گفتنی است، در این مراسم چند تن از شاعران حماسی بویراحمدی اشعاری در راستای فتح خرمشهر و از خودگذشتگی شهدای هشت سال دفاع مقدس سرودند و در پایان از حاج عنایت الله مصطفی پور، حسین قلی معبودی، غلامحسن علی پور، فریدون مصطفی پور، مظفر دولت آبادی، جهانبخش مرادی و حسن موحدی نژاد به عنوان اعضای کانون فرهنگی عاشقان ظهور که در عملیات آزادسازی فتح خرمشهر حضور داشتند، تجلیل شد.


پایان پیام/

کد خبر 370441

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha