مساجد کانون اصلی مقاومت در جنگ تحمیلی بودند

خبرگزاری شبستان: فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان، با اشاره به مقاومت دلیرانه مردم دزفول در جنگ تحمیلی اظهار داشت: مساجد به عنوان کانون اصلی مقاومت در جنگ هشت ساله به حساب می آیند.

به گزارش خبرنگار خبرنگار شبستان از اهواز، سردار سرتیپ حسن شاهوار پور، فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان، شب گذشته(4 خرداد) در مراسمی که با حضور جمعی از مسئولان استانی در مجتمع فجر اهواز برگزار شد گفت: شهر دزفول در طول هشت سال جنگ تحمیلی مرکز حملات ددمنشانه دشمن بعثی بود.

 

وی افزود: مردم این شهر در آن دوران سختی های زیادی را تحمل می کردند زیرا شهر دزفول بارها مورد حمله موشک های عراقی قرار گرفت.

 

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان، با اشاره به لزوم برپایی مراسم بزرگداشت در روز سوم خرداد اظهار داشت: ما نباید بگذاریم تا مجاهدت و دلاوری مردان و زنان سرزمینمان در دوران جنگ هشت ساله با تمام سختی های که متحمل شدند فراموش شود.

 

سردار شاهوار پور، با بیان اینکه، ما باید خاطرات جنگ را به نسل جوان انتقال دهیم، اضافه کرد: آزاداسازی خرمشهر، بیرون راندن متجاوزان و حفظ عزت و استقلال کشور از جمله دستاوردهای دلاوری مردمان آن روزها بود و ما باید به آن ها افتخار کنیم.

 

وی با بیان اینکه کانون مساجد نیز نقش بسیار پر رنگی در دفاع و مقاومت مردم دزفول داشت، تصریح کرد: مساجد در آن دوران سنگر گاه مردم و رزمندگان محسوب می شدند و مسجد نجفیه یکی از مساجدی بود که مورد هجوم موشک رژیم بعث قرار گرفت و بسیجیان که آماده اعزام به جبهه بودند به شهادت رسیدند.

 

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان، تصریح کرد: حضور گسترده مردم دزفول در مراسم های روز عاشورا از جمله نکات مثبت و تاثیر گذار در مقاومتشان به حساب می آید.

 

وی با بیان اینکه، شهر دزفول در دوران جنگ مامن رزمندگان بود، یاد آور شد: ما در این زمان نیز باید از مقاومت مردان و زنان دزفولی در جنگ هشت ساله الگو برداری کنیم و در برابر زیاده خواهی و فشار تحریم دشمنان ایستادگی کنیم.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 370975

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha