هنیه: راهبرد اصلی ما برای آزادی، مقاومت همه جانبه است

خبرگزاری شبستان: نخست وزیر منتخب فلسطین با تاکید بر پایبندی بر حقوق ملت فلسطین و مقاومت تاکید کرد: ما از حق بازگشت چشم پوشی نمی کنیم و مقاومت همه جانبه به عنوان راهبرد اصلی برای آزادی فلسطین خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «اسماعیل هنیه» نخست وزیر دولت منتخب فلسطین در سخنرانی امروز خود که در هفتمین اجلاس سراسری اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی در تهران برگزار شد، گفت: ما هرگز در حق سرزمین و حقوق خود کوتاهی نخواهیم کرد و همچنان به حقوق و اصول ملی پایبند خواهیم بود و آشتی ملی را پیش خواهیم برد.

وی افزود: ما از حق مان در قدس و حق بازگشت چشم پوشی نخواهیم کرد و دست از سلاح و مقاومت نخواهیم کشید و مقاومت همه جانبه را به عنوان راهبرد اصلی مان برای آزاد سازی فلسطین ادامه خواهیم داد.

هنیه ضمن تاکید بر لزوم بازتعریف مسئله فلسطین برای ملت های عربی و اسلامی و معرفی ابعاد اصلی آن به عنوان قضیه آزادی خواهی ملی و نه صرف کمک به ملت فلسطین، خواستار تاکید بر حقوق و اصول ملت فلسطین به عنوان مسئله ای کامل شد که سرزمین، ملت، قدس، حق بازگشت و اسرای دربند زندان های رژیم صهیونیستی ابعاد مختلف آنرا تشکیل می دهند.

وی افزود: مسئله فلسطین، مسئله ای سیاسی، عقیدتی، فکری و مدنی است و با توجه به تلاش ها برای حذف این ابعاد آرمان فلسطین و تحریف واقعیت های تاریخی و جغرافیایی، رسانه های ما باید بر روی این مسائل تاکید کنند..

این رهبر برجسته جنبش مقاومت اسلامی "حماس" همچنین تاکید کرد «ما هرگز از حقوق خود چشم پوشی نخواهیم کرد و حاضر به سازش و یا امتیازدهی نیستیم. از وسط محاصره و از دل تجاوزات اعلام کردیم که قلعه های ما سقوط نخواهد کرد و دژهای مستحکم ما به تسخیر دشمن درنخواهد آمد و آنها نمی توانند ما را به تسلیم وادار کنند.»

نخست وزیر منتخب فلسطین با اشاره به آشتی ملی و پایان شکاف داخلی خاطر نشان ساخت: ما معتقدیم وحدت رمز قدرت و اقتدار و بزرگترین سلاح در مقابل اشغالگران است.

هنیه با اشاره به اینکه امکان چشم پوشی داوطلبانه از قدرت به منظور حفظ آرمان و میراث امت در قدس وجود دارد، تاکید کرد که ما سعی در تشکیل نظام سیاسی یکپارچه و دولت واحد داریم.

وی در همین راستا، خواستار مقابله با حملات رسانه ای، شانتاژها و دروغ پردازی ها علیه مسئله فلسطین و مسائل امت شد و تبلیغات رسانه ای درباره تروریستی بودن مقاومت و غیر قانونی بودن سلاح آنرا از جمله این مسائل دانست.

هنیه همچنین خواستار اتخاذ استراتژی های رسانه ای قوی و کارآمد به منظور حمایت از مسئله قدس و مسجد الاقصی و اسرا و نیز تمامی اصول ملی فلسطین شد و ضمن تاکید بر لزوم کنار گذاشتن اختلافات و درگیری ها و وحدت بر پایه مسائل امت اظهار داشت:« ما با جنگ های مذهبی و حزبی مخالفیم و نسبت به گرفتار شدن در دام این توطئه ها هشدار می دهیم؛ چرا که تلاش های جدی برای سرگرم کردن امت به این مسائل و منحرف کردن ذهن آن از مسئله اساسی که همان آرمان فلسطین و قدس است، صورت می گیرد.»

نخست وزیر دولت منتخب فلسطین همچنین بر لزوم تمرکز بر روی پیوندهای مشترک و حرکت در راستای مشترکات و ادامه راه قدس و فلسطین تاکید کرد.

وی در پایان ضمن نثار درود به شرکت کنندگان در هفتمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی در تهران ـ پایتخت جمهوری اسلامی ایران ـ تصریح کرد که جریان مقاومت و جبهه پایداری استوار باقی خواهد ماند و ما خط مقدم امت خواهیم بود.»

پایان پیام/

کد خبر 370698

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha