اتمام ساختمان بیمارستان قلب فرشچیان همدان تا مهر ماه سال جاری

خبرگزاری شبستان: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اتمام ساختمان بیمارستان قلب فرشچیان همدان تا مهر ماه سال جاری، گفت: همچنین تجهیزات این بیمارستان طی4 ماه پس از اتمام باید راه اندازی و نصب شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، دکترسیدحسن قاضی زاده اصل، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شب گذشته(3 خرداد) در جریان بازدید از پروژه نیمه تمام بیمارستان فرشچیان قلب همدان و در نشستی با مسئولان گفت: بیمارستان 220 تختی فرشچیان که یکی از طرح های مهم در بخش بهداشت و درمان استان است با تامین اعتبارات لازم تا مهر ماه سال جاری به اتمام می رسد.
 

وی افزود: پس از تکمیل ساختمان این بیمارستان تجهیزات لازم نیز حداکثر ظرف چهار ماه تهیه و در این بیمارستان فعال خواهد شد.
 

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی ساخت ساختمان بیمارستان فرشچیان باید با سرعت تمام کارش به اتمام برسد و همزمان با آن نیز تجهیزات مورد نیاز بیمارستان خریداری می شود.
 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: بانک ملت پرداخت یک‌هزار میلیارد تومان تسهیلات به پروژه‌های نیمه تمام بیمارستانی را متعهد شده است که از طریق این منابع می توانیم اعتبار مورد نیاز تجهیزات بیمارستان را تأمین کنیم.
 

وی با بیان اینکه این بیمارستان توانمندی های لازم را برای خدمت رسانی به استان های همجوار و کشورهای همسایه دارد،عنوان کرد:تلاش خانواده مرحوم فرشچیان در ساخت و تکمیل این بیمارستان قابل تقدیر بوده و خوشبختانه برای به پایان رساندن این طرح مشکلی وجود ندارد.
 

دکتر قاضی زاده هاشمی اصل بیان داشت: اتمام ساختمان بیمارستان با وجود پیشرفت 95 درصدی نیازمند 8 میلیارد تومان اعتبار است که تا پایان خرداد ماه تخصیص داده می شود.
 

وی افزود: اعتبار مورد نیاز برای تأمین تجهیزات نیز از طریق یک بانک عامل به دانشگاه علوم پزشکی همدان معرفی می شود و وام و تسهیلات می دهد تا از طریق درآمد بیمارستان اقساط آن پرداخت شود.
 

وی گفت: با سرعت بخشی لازم و حمایت مسوولان اجرایی این طرح تا پایان مهر سال جاری به بهره برداری می رسد و با برنامه ریزی های لازم می تواند یک بیمارستان پویا و فعال باشد.
 

حصاری، نماینده بنیاد فرشچیان نیزگفت: ساخت بیمارستان 220 تختخوابی فرشچیان تاکنون بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و 50 درصد از هزینه لازم برای ساخت این بیمارستان نیز توسط خانواده خیر نیکوکارمرحوم فرشچیان تامین شده است.
 

وی تصریح کرد: طبقه همکف بیمارستان نیز به منظور تکمیل تجهیزات فعلاً متوقف شده است.
 

رئیس بنیاد خیریه مرحوم فرشچیان تکمیل تجهیزات بیمارستان فرشچیان را نیاز به اعتبارات دانست و افزود: امیدواریم با سفر وزیر به استان بهره‌برداری پروژه با سرعت بیشتری پیگیری شود.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 370442

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha