برگزاری مراسم عزاداری سالروز شهادت امام موسی کاظم(علیه السلام) در گرمه

خبرگزاری شبستان: همزمان با شب شهادت امام موسی کاظم(ع)، مراسم عزاداری و سوگواری با حضور مردم در مسجد موسی بن جعفر(ع) شهرستان گرمه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام یونسعلی گرمابی، امام جمعه گرمه شب گذشته (3 خرداد) در این مراسم با تبیین شخصیت امام موسی کاظم(ع)، آگاهی به همه علوم و درک حقایق را از جمله ویژگی های امامان معصوم (علیهم السلام) بیان کرد و افزود: اگر شیعه به احکام اسلامی آگاهی پیدا نکند و به دنبال ارتقای معلومات دینی نباشد، به امام خود خیانت کرده است.

وی با بیان اینکه فرد جاهل در مسیر زندگی زود خسته می شود، به رنج و مشقت امامان در مسیر زندگی خود و در انجام رسالت خطیر دعوت مردم به دین اسلام اشاره کرد و گفت: هرقدر شناخت و آگاهی انسان از اهداف آفرینش و تلاش در مسیر تعالی بیشتر باشد، خستگی معنایی ندارد.

امام جمعه گرمه، حلم و بردباری را از جمله مهم ترین ویژگی های امام موسی کاظم(ع) بیان کرد و اظهارداشت: امامان همام همواره در برابر ناملایمات و نامهربانی ها خشم خود را کنترل کرده و با رأفت برخورد می کردند.

حجت الاسلام گرمابی، دستگیری از مستمندان و کمک به محرومان را از دیگر ویژگی های امام هفتم شیعیان ذکر کرد و گفت: مناجات و ذکر این امام بزرگوار نیز آنچنان عمیق بود که حتی در زمان اسارت نیز مناجات به طور مرتب انجام و روزانه پنج هزاربار استغفار ذکر می شد.

این مراسم با ذکر مصیبت و مداحی در رثای امام همام ادامه یافت.

پایان پیام/ 

کد خبر 370482

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha