انجام پایش توانمندی توان خواهان ضایعه نخاعی در ایلام

خبرگزاری شبستان: معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان ایلام، از انجام پایش توانمندی توان خواهان ضایعه نخاعی از سوی این اداره کل در این استان خبر داد.

زهرا نادری، معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان ایلام، صبح امروز(4 خرداد) در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، گفت: این اقدام با هدف اشتغال زایی توان خواهان ضایعه نخاعی استان در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

 وی، شمار تواخواهان شناسایی شده در استان را 108 نفر عنوان کرد و افزود: بیشتر این توان خواهان سرپرست خانوار و فاقد شغل بوده و دارای وضعیت معیشتی نامناسب هستند.

 نادری، بررسی وضعیت این افراد را نیازمند اولویت بندی، برنامه ریزی و مدیریت لازم دانست و تصریح کرد: یکی از مهم ترین اولویت های بهزیستی توجه به توان خواهان با درجه معلولیت بالا و مشکلات فراوان است. 

معاون توانبخشی بهزیستی استان ایلام، یادآور شد: اگرچه بهزیستی خدمات مختلفی به جامعه هدف ارایه می کند ولی به علت مشکلات فراوان این مددجویان هنوز این خدمات به درجه مطلوب نرسیده است.

 نادری، بازدید از منازل توان خواهان، برگزاری همایش ها، ارایه آموزش، پخش وسایل توانبخشی، راه اندازی انجمن های توانخواهان، رفع مشکل اشتغال و غیره را از برنامه های این حوزه برای معلولان عنوان کرد.

 وی، یادآور شد: به منظور ارتقا وضعیت اقتصادی توان خواهان ضایعه نخاعی حق پرستاری به صورت ماهانه به تمامی خانواده های این افراد از سوی بهزیستی پرداخت می شود.

 معاون توانبخشی بهزیستی استان ایلام، خاطرنشان کرد: سیاست مهم حوزه توان بخشی بهزیستی، فراهم سازی برای حضور توان خواهان در جامعه است.

 پایان پیام/

 

کد خبر 370556

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha