حریم منظر مناطق نمونه گردشگری برای ارتقا کیفیت گردشگری رعایت شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل، گفت: برخی سرمایه گذاری های غیرمرتبط با گردشگری در حریم منظر مناطق نمونه گردشگری صورت می گیرد که موجب کاهش ارزش گردشگری منطقه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، یحیی نقی زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، پیش از ظهر امروز (4 خرداد) در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، در محل استانداری اردبیل، اظهار کرد: استان اردبیل از لحاظ آب و هوایی و مناطق گردشگری موجب شده است که اغلب هموطنان در ایام نوروز و به ویژه تابستان به این منطقه سفر کنند و اکنون نیز این اداره آماده هماهنگی دستگاه های اجرایی برای برگزاری سفرهای تابستانی است.


وی، با اعلام اینکه ایام تابستان پیک سفرهای تابستانی به سمت استان اردبیل است، افزود: جلسات و مانورهای مختلفی برای هماهنگی های ستاد خدمات سفر استان در چند ماه گذشته صورت گرفته است و آماده پذیرایی هر چه بیشتر میهمانان در فصل تابستان هستیم.


نقی زاده، برنامه های صورت گرفته از سوی ستاد نوروزی را تشریح کرد و گفت: تکم گردانی، چمچه باشی و عاشیق لار از جمله برنامه های ایام نوروز برای میهمانان در نظر گرفته شده بود که با استقبال خوب مواجه شد و دستگاه های عضو کارگروه همکاری خیلی خوبی با ستاد داشتند.


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، با بیان اینکه 3 ایستگاه فرهنگی صلواتی از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در ایام فاطمیه که همزمان با ایام نوروز بود برگزار شد، تصریح کرد: 24 امامزاده استان میزبان برنامه سوگواره یاس نبوی در ایام نوروز بود که میهمانان نوروزی استقبال خوبی از این برنامه ها کردند.


این مقام مسئول، از انتشار و توزیع بیش از 163 هزار اقلام تبلیغاتی در ایام نوروز در بین میهمانان نوروزی خبر داد و یادآور شد: آئین نامه فعالیت ستاد خدمات سفر در هیئت دولت تصویب شده و به ادارات کل ابلاغ شد و این راهنمای برنامه ریزی در ستاد تابستانی امسال خواهد بود.


نقی زاده، در پایان سخنان خود، از دستگاه های اجرایی خواست تا به اصلاح و نوسازی تابلوی مراکز فرهنگی و گردشگری زیر مجموعه خود اهتمام داشته باشند و افزود: در استان اردبیل 30 منطقه نمونه گردشگری وجود دارد اما برخی سرمایه گذاری های غیر مرتبط با گردشگری در حریم منظر مناطق گردشگری صورت می گیرد که دستگاه های اجرایی استان با آنها برخورد کنند.


پایان پیام/
 

کد خبر 370644

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha