ماه رمضان ظرفیت های مساجد در بحث اوقات فراغت را افزایش می دهد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، گفت: جذب جوانان و نوجوانان به مساجد در ایام اوقات فراغت تابستان یک اولویت فرهنگی است و ماه مبارک رمضان می تواند بر شتاب این پتانسیل بیفزاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، سید ناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، پیش از ظهر امروز (4 خرداد) در جلسه اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، اظهار کرد: بزودی 300 میلیون تومان برای یارانه کتاب وارد مجموعه های فرهنگی استان خواهد شد و استان اردبیل تاکنون از این اعتبارات آنچنان بهره مند نبود.


وی، با اشاره به اینکه بحث کتاب یک بحث فرهنگی است، گفت: اگر کتاب نباشد فرهنگ نیز راکد خواهد شد و این برای استان یک فاجعه است که تاکنون به آن اهمیت نداده ایم.


این مقام مسئول، با بیان این مطلب که ماه مبارک رمضان یک ظرفیت عظیم فرهنگی است که در ایام تابستان قرار دارد، تصریح کرد: جذب جوانان و نوجوانان به مساجد در ایام اوقات فراغت تابستان یک اولویت فرهنگی است و ماه مبارک رمضان می تواند بر شتاب این پتانسیل بیفزاید.


اسحاقی، توجه به برنامه جزخوانی قرآن در این ماه مبارک رمضان را مورد تاکید قرار داد و افزود: آموزش، جزخوانی و ترجمه قرآن یک اولویت فرهنگی برای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل باشد و اعضای کانون ها اهتمام ویژه ای به این مسئله داشته باشند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، از مدیران کانون‌ها خواست تا در کشف استعدادهای هنری همت بیشتری داشته باشند و یادآور شد: برخی از استعدادهای شعر و داستان وجود دارد که برای همه گمنام مانده اند و اگر این روند به این منوال طی شود در آینده با فقر شعر و داستان مواجه خواهیم بود و با این نسل تاریخ شعر تمام خواهد شد.


این مقام مسئول، قول مساعد برای ارتقا 32 کتابخانه درجه پنج مساجد به درجه بالاتر را داد و اظهار کرد: فعالیت های مناسب کانون ها در برگزاری اردو و برگزاری نمایشگاه های فصلی ستودنی و استفاده از ظرفیت های فرهنگی دانشگاه های استان می تواند زمینه های همکاری مناسبی را با کانون های فرهنگی هنری مساجد ایجاد کند.


وی، با بیان این مطلب که در حوزه نوحه خوانی نیز ظرفیت ها و زیر ساخت ها وجود دارد، خاطر نشان کرد: هیئت های مذهبی باید پیشتاز پرورش استعدادهای نوحه خوانی باشند زیرا پرورش روحیات دینی جامعه بر عهده آنهاست.


اسحاقی، در پایان سخنان خود، با اشاره به اینکه کانون های مساجد نقش ستادی داشته باشند، افزود: برنامه کانون های باید خروجی و فرآیندی با قابلیت های مطلوب داشته باشد و مساجد و به ویژه قرآن در اولویت برنامه ها باشد.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 370701

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha