طرح جامع منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین به تصویب رسید

خبرگزاری شبستان: طرح جامع منطقه نمونه گردشگری بذرجمهر قاین با موافقت اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حسن رمضانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی امروز (4 خرداد) در شورای برنامه ریزی استان اظهارداشت: صنعت گردشگری یکی از صنایعی است که با کمترین هزینه، بیشترین درآمد را از محل معرفی و جذب توریست و گردشگر دارد.

 

وی با اشاره به منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین، افزود: این منطقه در بخش مرکزی قاین و در فاصله دو کیلومتری جنوب و جنوب شرقی شهر قاین واقع شده است.

 

رمضانی با اشاره به وضعیت جغرافیایی و اقلیمی این منطقه افزود: اقلیم گرم و خشک و توپوگرافی کوهپایه ای و مساحت 509 هکتار از ویژگی های این منطقه است.

 

وی تاکید کرد: مجوز تاسیس این منطقه نمونه گردشگری در 12 تیرماه 85 به نام شهرداری قاین به عنوان سرمایه گذار صادر شده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اهداف و ضرورت های تاسیس این منطقه گردشگری، افزود: شناسایی پتانسیل های گردشگری دارای توجیه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی، شناسایی مزیت های نسبی و رقابتی منطقه مورد نظر و بهره گیری از آنها در جهت توسعه این منطقه از اهداف تاسیس آن است.

 

رمضانی نیازسنجی خدمات گردشگری موردنیاز گردشگران بالقوه و کنونی، پیش بینی و استقرار این واحدها، کاهش اثرات منفی اجتماعی-فرهنگی، زیست محیطی و اقتصادی فعالیت های گردشگری منطقه، حفاظت از چشم انداز طبیعی و دستیابی به توسعه پایدار در فعالیت های گردشگری منطقه را از دیگر اهداف ذکر کرد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بخش های ورزشی شامل؛ سالن سرپوشیده، استخر استادیوم فوتبال، بخش اقامتی شامل؛ باغ سرا،کمپ و یا خدمات رفاهی، بخش فرهنگی و هنری شامل؛ سالن اجرای کنسرت موسیقی سالن تئاتر، فرهنگ سرا از بخش های این منطقه ذکر کرد.

 

وی افزود: همچنین این منطقه دارای بخش تفریحی و رفاهی شامل رستوران، چایخانه سنتی، بخش تجاری و خدماتی شامل بازارچه صنایع دستی و محصولات کشاورزی و بخش های درمانی و مذهبی است.

گفتنی است، طرح جامع منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین با 16 رای موافق و سه رای مخالف از مجموع 19 رای به تصویب رسید.

 

پایان پیام/

کد خبر 370766

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha