بیش از 300 مسجد روستایی ایلام نیازمند حضور روحانی مستقر است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام، گفت: بیش از 300 مسجد در مناطق روستایی این استان نیازمند حضور روحانی و طلبه مستقر و یا طرح هجرت هستند.

حجت الاسلام حجت الله شریفی راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام، صبح امروز(5 خرداد) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: در حال حاضر حدود 500 مسجد در نقاط مختلف شهری و روستایی استان وجود دارد.


وی، با بیان اینکه هم اکنون 30 نفر از روحانیون در مناطق روستایی استان ساکن بوده و به ارائه خدمات فرهنگی، دینی و مذهبی به مردم روستاهای استان می پردازند که با توجه به تعداد مساجد روستایی در استان نیازمند جذب روحانی در مناطق مختلف هستیم.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام، با بیان اینکه اقامه نماز جماعت در نوبت های مختلف در بیشتر مساجد روستایی استان به علت کمبود روحانی انجام نمی شود، ابراز کرد: روحانیون مستقر در مناطق روستایی استان نیز از کمترین مزایا و امکانات برخوردار بوده که نیازمند توجه بیشتر مسئولان در خصوص حضور روحانیون در مناطق روستایی و فراهم کردن امکانات لازم است.


حجت الاسلام شریفی راد، با اشاره به اینکه جذب روحانی از حوزه های علمیه کشور به ایلام یکی از نیازهای مهم حوزه فرهنگی و دینی این استان است، افزود: در این زمینه همت مسئولان کلان استان برای تامین اعتبار مورد نیاز در حمایت مالی از روحانیان نیاز بوده تا زمینه ها و بسترهای لازم برای جذب روحانی به ایلام بیش از پیش فراهم شود.


وی، با بیان اینکه در حال حاضر 70 نفر از روحانیونی که با این اداره کل در ارتباط بوده اقامه نماز مساجد شهری را بر عهده دارند، تصریح کرد: نماز جماعت در بیشتر مساجد مناطق شهری در مراکز استان و شهرها اقامه می شود اما نیازمند این هستیم که روحانیونی بیشتری در استان جذب شود.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام، با اشاره به اینکه روحانیون و مبلغان مذهبی نقش مهمی در پاسخگویی به سئوالات شرعی و شبهات فکری مردم به ویژه جوانان دارند، گفت: در سال های اخیر تلاش های خوبی صورت گرفته و بیش از 90 درصد مراکز شهری ایلام و مساجد شهری، دارای امام جماعت هستند.


شریفی راد، در پایان با بیان اشاره به تهدیدات فرهنگی و جنگ نرم دشمنان نظام اسلامی علیه اعتقادات و باورهای دینی جوانان، خاطرنشان کرد: یکی از مولفه های که می تواند در حفظ ایمان و اعتقادات مردم موثر و کارآمد باشد وجود روحانیون و ائمه جماعاتی است که در سطح مساجد، پایگاه و مرجعی برای جوانان و اقشار مختلف جامعه نقش موثر و مفید خود را به خوبی ایفا می کنند.


پایان پیام/
 

کد خبر 370815

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha