اجرای کشوری طرح غربالگری اضطراب کودکان در مهدهای کودک

معاون مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور با اشاره به خدمات مشاوره ای ارائه شده در مراکز این سازمان، گفت: امسال طرح غربالگری اضطراب کودکان ۵ تا ۶ سال در مهدهای کودک با گسنردگی بیشتری در سط کشور انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آرزو ذکائی‌فر، معاون مشاوره و امور روانشناختی مرکز توسعه پیشگیری بهزیستی کشور در خصوص خدمات دفتر مشاوره این سازمان، اظهار کرد: فعالیت‌ها در این اداره به دو بخش تقسیم می‌شود که در یک‌هزار و 200 مرکز دولتی و غیردولتی خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهند.

 

معاون مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور، افزود: برای افزایش دسترسی عموم به خدمات مشاوره‌ای، به جز یک‌هزار و 200 مرکز مشاوره حضوری، مشاوره تلفنی از طریق تماس با شماره 1480 و مشاوره از طریق فضای مجازی به آدرس www.moshaver.behzisti.ir انجام می‌شود.

 

معاون مشاوره و امور روانشناختی بهزیس با بیان اینکه برخی از مراکز نیز خدمات تخصصی مانند مشاوره خاص کودکان و نوجوانان، درمان اختلالات جنسی و روانی، مشاوره تحصیلی و تربیتی ارائه می‌دهند، تصریح کرد: بالغ بر 300 مرکز سلامت روان در سراسر کشور است، مشاوره اولیه را انجام داده و افراد را در موارد لازم به مراکز تخصصی ارجاع می‌دهند.

 

ذکائی‌فر، مشاوره و حمایت‌های روانی در بلایا را از دیگر اقدامت سازمان بهزیستی برشمرد و افزود: مشخصاً اقدامات مشاوره و مددکاری مربوط به اوضاع بحرانی در هنگام وقوع بلایای طبیعی است، که بخشی از آن توسط گرو‌ه‌های همیار مردمی و بخشی دیگر توسط تیم فوریتی شامل روانشناسان و کارشناسان اعزامی به منطقه انجام می‌شود.

 

وی همچنین از راه‌اندازی ساماندهی مدیریت و فرماندهی حادثه خبر داد و افزود: در این صورت در هنگام وقوع بلایای طبیعی، بحران موجود ساماندهی شده و به هر بخش با هر گونه نیاز رسیدگی خواهد شد.

 

وی در پایان یادآور شد: طرح غربالگری اضطراب کودکان 5 تا 6 سال امسال با گسترگی بیشتری در سطح کشور انجام می‌شود و محل انجام دادن آن مهدهای کودک است که بر این اساس موارد لازم به روانپزشک ارجاع داده می‌شود و ویزیت اولیه آن رایگان است؛ البته در مواردی که خانواده کودک نیازمند باشند خدمات مشاوره‌ای تا 4 جلسه رایگان خواهد بود.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 370979

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha