رونمایی دفتر توبه از کتاب سیر و سلوک در نمایشگاه بین المللی کتاب

مسئول پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله مظاهری با اشاره به انتشار دفتر دوم کتاب سیر و سلوک این مرجع تقلید با عنوان توبه، از رونمایی آن همزمان با بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب خبر داد.

علی رعنایی، مسئول پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله مظاهری درباره آثار عرضه شده این مرجع تقلید در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به خبرنگار شبستان گفت: کتاب "سیر و سلوک" شامل مجموعه درس‌های اخلاقی  آیت‌الله مظاهری است که تا کنون 3 جلد از آن به همت مؤسسه فرهنگی مطالعاتی الزهرا (س) به چاپ رسیده در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

وی افزود: دفتر مقدماتی با عنوان "سلوک معنوی در پرتو قرآن و عترت (ع)" به موضوعات کلی بحث سیر و سلوک می‌پرداخت و دفتر اول منزل اول سیر و سلوک یعنی منزل و بیداری را بررسی می کند.

رعنایی درباره مندرجات دفاتر بعدی این کتاب تصریح کرد: دفتر دوم کتاب سیر و سلوک با عنوان "توبه" در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شده است که به بررسی مباحث مختلف پیرامون منزل توبه در سیر و سلوک می‌پردازد.

مسئول پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله مظاهری بیان کرد: 10 فصل شامل مباحثی همچون سرآغاز منزل توبه، ارکان توبه، پذیرش توبه بدون شرط، نکوهش یأس، راهکارهای دستیابی و دوام توبه، ثمرات دستیابی به حالت توبه، اقسام توبه، مراتب توبه، تأثیر توسل و شفاعت در توبه و سرانجام سایر اسباب آموزش در این دفتر مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به انتشار کتاب "مشق اخلاق" ابراز کرد: این کتاب شامل 40 توصیه اخلاقی از آیت‌الله مظاهری به صورت مختصر و مفید است که در قطع جیبی  به چاپ رسیده این 40 توصیه به همت مؤسسه فرهنگی مطالعاتی الزهرا (س) از آثار و بیانات این مرجع تقلید عالم تشیع انتخاب شده است.

رعنایی از انتشار دفتر اول مجموعه "اندیشه‌های ناب" خبر داد و گفت: این کتاب مجموعه پرسش و پاسخ‌های کتبی که از دفتر آیت‌الله مظاهری مطرح شده را به رشته تحریر در آورده است که دفتر اول آن به موضوع سیره و فضایل حضرت زهرا (س) اختصاص دارد.

وی درباره ویژگی های این کتاب یادآور شد: ذکر مستندات روایی و تاریخی پاسخ‌های آیت‌الله مظاهری در پاورقی کتاب که به همت مؤسسه الزهرا (س) تحقیق و جمع‌آوری شده است از مهمترین این ویژگی های محسوب می شود.

پایان پیام/
 

کد خبر 37098

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha