پایش 148 هزار معلول در کشور/کارت مغناطیسی جدید صادر می شود

خبرگزاری شبستان: معاون توانبخشی سازمان بهزیستی گیلان گفت: 148 هزار نفر در سراسر کشور پرونده معلولیتشان بر اساس طبقه بندی روز(ICF) پایش شده است و به زودی شاهد صدور کارت مغناطیسی جدید هستیم.

یحیی سخنگویی، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در حاشیه همایش کشوری طرح پایش مراکز روزانه توانبخشی در دهکده ساحلی بندرانزلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه تامین تجهیزات برای معلولان در سراسر کشور از اولویت‌های بهزیستی است، اظهار کرد: در سال 91، برای این امر5/7 میلیارد تومان و سال گذشته 5/17میلیارد تومان اختصاص یافت و برای امسال 35 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.


وی با بیان اینکه شدت و نوع معلولیت بر اساس طبقه بندی بین المللی صورت می‌گیرد، افزود: در این راستا 488 کمیسیون پزشکی در سراسر کشورتشکیل شده است، همچنین 32 کمیسیون پزشکی نیز برای معافیت سربازی معلولان تشکیل شده است.


سخنگویی با بیان اینکه در سال‌های گذشته به دلیل نبود شاخص یکسان برای تعیین معلولیت، سلیقه‌ایی عمل شده است، گفت:هم اکنون تعیین نوع و شدت معلولیت با آموزش یک هزار و 720 نفر و ایجاد 488 کمیسیون پزشکی برمبنای آخرین طبقه بندی سازمان بهداشت جهانی(ICF) انجام می‌شود.


وی با اشاره به صدور کارت معلولیت، تصریح کرد: 148 هزار نفر در سراسر کشور پرونده معلولیتشان بر اساس طبقه بندی روز ICF پایش شده است و به زودی شاهد صدور کارت مغناطیسی جدید هستیم.

 

معاون توانبخشی بهزیستی کشور به تشریح جزییات کارت مغناطیسی جدید معلولان پرداخت و اذعان کرد: کارت جدید دو زبانه و همراه با کد معلولیت است که دارای بانک اطلاعاتی حاوی تمام خدماتی که تا کنون به فرد ارائه شده، است.


وی در ادامه با بیان اینکه آموزش حرفه‌ایی معلولان تا سال‌ها مورد غفلت بود، اضافه کرد: توانبخشی حرفه‌ایی با تاکید ریاست جمهور مورد توجه ویژه قرار گرفته است که علاوه بر آموزش حرفه‌ایی بر آماده سازی شغلی هم تاکید دارد تا افراد هنگام ورود به جامعه از کارآیی لازم برخوردار باشند.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 370990

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha