ارائه نادرست فرهنگ حجاب به نسل جوان، باعث نتیجه گیری غلط از آن است

نویسنده و فیلمساز دفاع مقدس با بیان اینکه ارائه نادرست فرهنگ کاربردی حجاب به نسل جوان، منجر به نتیجه گیری غلط آنها از حجاب است،‌ خاطر نشان کرد: برای کار فرهنگی، تدبیر دوران جنگ لازم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر حبیب احمد زاده نویسنده و فیلمساز دفاع مقدس، ظهر امروز ( 5 خرداد ) در ویژه برنامه " آن بیست و سه نفر " که به مناسبت ساروز آزاد سازی خرمشهر در تالار وحدت دانشگاه بین المللی شهید باهنر کرمان برگزار شد، با بیان اینکه جنگ را نباید در گذشته دید،‌ گفت: جنگ را باید با توجه به نیاز امروز نسل جوان دید تا بتوانیم ویژگی های آن را انتقال دهیم.

 

وی با اشاره به امتیازهای کتاب " آن بیست و سه نفر " به نویسندگی احمد یوسف زاده، خاطر نشان کرد: از ویژگی های مهم این کتاب خودنوشتی است و از احساسات خود نویسنده بروز کرده است.

 

احمد زاده با طرح سوال اینکه " چرا ما با داشتن این همه داشته های فرهنگی نمی توانیم آنها را به نسل جوانمان انتقال دهیم؟ " گفت: باید با خودمان رو راست باشیم؛ یا واقعا چیزی برای ارائه نداریم یا اینکه راه ارائه آن را بلد نیستیم.

 

وی افزود: اسلام حرف های زیادی برای ما دارد و کامل ترین دین است پس به این نتیجه می رسیم که ما راه ارائه اسلام را یاد نگرفتیم و در ترویج آن به نسل جوان دچار مشکل هستیم.

 

این نویسنده و فیلمساز دفاع مقدس با بیان اینکه اگر آمار چادری های ما با مانتویی های ما در حال تغییر است، دلیلش این است که نتوانستیم کاربرد حجاب را به خوبی به نسل جوان ارائه دهیم، گفت:‌ تفکری که با کاربرد و لذت همراه نباشد به نسل جوان نخواهد رسید.

 

وی با اشاره به اینکه نتیجه ارائه نادرست فرهنگ کاربردی حجاب به نسل جوان می شود نتیجه گیری غلط آنها از حجاب،‌ خاطر نشان کرد: برای کار فرهنگی، تدبیر دوران جنگ لازم است.

 

احمد زاده تصریح کرد: گاهی اوقات تغییر تاکتیک لازم است چرا اصرار بر تاکتیک هایی است که صدها بار انجام شده و سرانجامش عدم موفقیت بوده است؟

 

وی در تبیین تفاوت آئین و نمایش، عنوان کرد: یکی از چیز هایی که خطر بزرگی برای جامعه ما دارد تبدیل آئین ها به نمایش است؛ مواظبت کنید آئین ها حفظ شوند و تنها نباید آئین داری کنیم.

 

این نویسنده و فیلمساز دفاع مقدس ادامه داد: به عنوان مثال تعزیه یک هنر است که وقتی در روستاها با همان امکانات بسیار کم برگزار می شود مردم با تمام کاستی ها می پذیرند و در عزای حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) گریه می کنند.

 

وی افزود: اما اگر همین تعزیه در تالاری در مرکز کشور برگزار شد آن روح معنوی خود را از دست می دهد و دیگر مردم کاستی ها را نمی پذیرند پس نباید آئین به نمایش تبدیل شود.

 

احمد زاده خاطر نشان کرد: هر کار فرهنگی که می خواهید انجام دهید به تاثیر خالصش بر جامعه فکر کنید تا نتیجه گیری شود.

 

 

 

 

پایان پیام/
 

کد خبر 371129

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha