34 پایگاه مجری طرح سنجش سلامت 43هزار نوآموز مازندرانی هستند

خبرگزاری شبستان: رئیس آموزش و پرورش استثنایی مازندران گفت: 43 هزار نوآموز مازندرانی در 34پایگاه زیرپوشش طرح سنجش سلامت قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ساری و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش مازندران، سید شمس الله حسینی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان پایه اول از ابتدای خردادماه در مازندران، بیان داشت: طرح سنجش سلامت با همکاری آموزش و پرورش و بهداشت تا 31 شهریور انجام می‌شود.

وی، اظهار داشت: امسال 34 پایگاه در مازندران خدمات سنجش سلامت دانش‌آموزان اول ابتدایی را انجام می‌دهند.

حسینی با اعلام این که خانواده‌ها در هنگام ثبت‌نام فرزندان خود فرم لازم سنجش سلامت را تحویل و برای نوبت‌گیری به مراکز سنجش مراجعه می‌کنند، افزود: امسال 43 هزار دانش‌آموز لازم‌ پایه اول ابتدایی در این استان زیرپوشش سنجش سلامت قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شامل دو مرحله می‌شود، خاطرنشان کرد: مرحله مقدماتی ارزیابی بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، اندازه‌گیری توده بدنی، وزن و قد، غربالگری، اختلالات دهان و دندان، جلدی و اوتیسم است.

حسینی ادامه داد: در مرحله دوم، معاینه بالینی و تخصصی بر اساس ضرورت نوآموز برای بررسی دقیق‌تر اجرا می‌‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد پایگاه‌های سنجش سلامت به صورت متمرکز انتخاب شده است، یادآور شد: نوآموزانی واجد شرایط سنجش سلامت هستند که شش سالشان به طور کامل تمام شده باشد.

حسینی با اعلام اینکه پوشش 100درصدی دانش‌آموزان لازم‌التعلیم را برای خدمات سنجش سلامت در دستورکار قرار دارد، خاطرنشان شد: خانواده‌ها قبل از مراجعه به پایگاه‌های سنجش سلامت فضای خانه را برای دانش‌آموزان ایمن نگه‌دارند تا نوآموزان در آرامش کامل جسمی و روحی به سئوالات پاسخ‌دهند.

وی با بیان اینکه برای انجام سنجش سلامت از هر نوآموز مبلغ 100 هزار ریال دریافت می‌‌شود، اذعان داشت: همچنین در طراحی سئوالات امسال به جای 45 سوال، 55 سوال از دانش‌آموزان پرسیده می‌‌شود.


پایان پیام/
 

 

 

 

 

کد خبر 371227

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha