کانون حکیم زندان مرکزی سنندج مبتکر و پیشرو در آموزش کلام وحی

خبرگزاری شبستان: کانون فرهنگی هنری حکیم زندان مرکزی سنندج، به عنوان کانون مبتکر و پیشرو در آموزش قرآن و احکام به 300 نفر از زندانیان این استان، فعالیت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، انجام فعالیت های فرهنگی هنری مبتنی بر مضامین دینی و قرآنی به عنوان مبنای فعالیت کانون های مساجد تعریف شده است.


فلسفه زندان در نظام اسلامی اصلاح و تربیت زندانیان است و چه مکانی بهتر از مسجد و کانون های مساجد برای تربیت و اصلاح انسان ها به خطا رفته است تا قدم در مسیر اصلاح و تربیت بگذارند.
 

خوشبختانه زمینه های این مهم در زندانهای نظام جمهوری اسلامی و علی الخصوص زندان های کردستان کاملا مهیا است و فعالیت کانون حکیم زندان مرکزی سنندج به نوبه خود منحصر به فرد و قابل توجه است.

 مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری حکیم زندان مرکزی سنندج، در حاشیه بازدید کارشناس آموزش و پزوهش دبیرخانه امور مساجد کردستان از فعالیت های این کانون گفت: کانون فرهنگی هنری حکیم زندان مرکزی سنندج فعالیت خود را از سال 91 در این زندان آغاز کرد در حال حاضر بیش از 300 نفر از زندانیان را در جلسات قرآن و احکام آموزش می دهد.

 صابر حبیبی ادامه داد: جلسات قرآن این کانون هر روزه در سه نوبت و به شکل پاورپوینت برای مددجویان از مبتدی تا پیشرفته دایر است.

وی روش آموزش روانخوانی و روخوانی قرآن کریم این کانون را روش مبتکرانه و پیشرو برای آموزش قرآن به همه آحاد عنوان کرد و اظهار داشت: 100 نفر مربی منبع قرآن در این کانون تا کنون تربیت شده اند که بعد از آزادی می توانند به عنوان مربی قرآن در مساجد، جلسات و محافل قرآنی مشغول به فعالیت شوند.

 این مقام مسئول، تربیت چند نفر به عنوان حافظ قرآن، برگزاری محافل انس با قرآن در مناسبت های خاص در طول سال و استفاده اکثریت زندانیان از کتابخانه موجود در زندان در زمان اوقات فراغت از دیگر برنامه های و فعالیت های این کانون برشمرد که همواره به صورت خودجوش و پرشور برگزار شده است.

سید بها الدین حسینی، مربی قرآن این کانون، نیز در ادامه این بازدید با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی، بر داشتن کتاب های اهل سنت در کتابخانه این زندان تاکید کرد و خواستار حمایت های بیشتر دبیرخانه امور مساجد در راستای گسترش فعالیت های دینی مذهبی شد.

حیدری، رئیس زندان مرکزی سنندج، بر گسترش فعالیت های آموزشی با دبیرخانه امور مساجد استان تاکید کرد و افزود: امروزه با توجه به اولویت ها، افرادی که از لحاظ روحی بیشتر در معرض آسیب هستند نیاز بیشتری به گذراندن دوره های آموزشی دارند.

پایان پیام/
 

کد خبر 371296

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha