توسعه فرهنگ مطالعه نیازمند یک عزم همگانی است

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی نیازمند یک عزم همگانی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علی اصغر طهماسبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در جلسه نهضت مطالعه مفید و انجمن کتابخانه های عمومی استان اظهارداشت: درخصوص نهضت مطالعه مفید و کتابخوانی در کشور دغدغه هایی وجود دارد که باید با ارائه راهکارهایی مفید جهت ارتقاء سرانه مطالعه برسیم.

 

وی تصریح کرد: کتاب خواندن وقت نمی شناسد و باید به سمتی برویم که این به عنوان یک فرهنگ و استراتژی در میان جامعه ما نهادینه شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به پیشرفت های روزافزون تکنولوژی و دسترسی آسان مردم به بسیاری از خدماتی که پیش از این به آسانی مقدور نبود، خاطرنشان کرد: با وجود تمامی این پیشرفت ها باید جایگاه مطالعه نزد مردم محفوظ بماند و ما می توانیم از ظرفیت تکنولوژی در جهت تجهیز کتابخانه ها و یا ارائه نسخه های نرم افزاری مطالعه استفاده کنیم.

 

وی در پایان در خصوص ترویج فرهنگ مطالعه در روستاهای استان، اظهار داشت: در روستاهای ما اماکن دولتی بلا استفاده زیادی وجود دارد که می توانیم با پیگیری دفتر امور روستایی استانداری و در حد مقدورات از این اماکن جهت راه اندازی کتابخانه های روستایی استفاده کرد.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 371431

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha