تصویب کلیات طرح نظارت مجلس برامور نمایندگان/ دوشوری شدن جزییات این طرح

نمایندگان کلیات طرح نظارت مجلس بر امور نمایندگان را با 146 رأی موافق تصویب کردند و رییس مجلس این طرح را به دلیل اشکالات نمایندگان به کمیسیون مربوطه برای بررسی دقیق‌تر و دوشوری شدن ارجاع داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی سه‌شنبه 20 اردیبهشت پس از استماع صحبت‌های مخالفان و موافقان طرح نظارت مجلس بر امور نمایندگان با 146 رأی موافق، 41 رأی مخالف و 17 رأی ممتنع از مجموع 210 رأی به کلیات این طرح رأی مثبت دادند.

 

پیش از رأی‌گیری نمایندگان در مورد کلیات، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان زیادی راجع به مفاد این طرح ایراداتی داشتند که در صحن علنی مجلس وقت بررسی آن نبود و چون دوستان زیادی پیشنهاد دوشوری شدن این طرح را داده بودند لذا ما در هیئت‌رییسه این مسئله را بررسی کردیم و بر اساس اصل 142 قانون اساسی با دوشوری شدن این طرح موافقت کردیم.

 

وی اظهار کرد: پس از تصویب کلیات این طرح را برای بررسی جزییاتش به کمیسیون مشترک می‌فرستیم تا اگر نمایندگان پیشنهاداتی دارند به کمیسیون ارایه دهند و اگر ایراداتی نیز است در کمیسیون بررسی شود، بنابراین با تصویب کلیات این طرح جزییات آن برای دوشوری شدن به کمیسیون مشترک ارجاع شد و پس از بررسی‌های کمیسیون این طرح برای بررسی جزییات به صحن علنی مجلس مجددا خواهد آمد.

پایان پیام/
 

کد خبر 37189

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha