فهم قرآن مقدمه عمل به قرآن است

خبرگزاری شبستان: فرید اروزگانی گفت: خیلی مهم است که یک قاری قران رو بفهمد چرا که در کشوری که من زندگی می کنم اگر مردم در مورد قران از من سوال کنند باید بتوانم به آنها از فوائد قرآن بگویم.

فرید اروزگانی نماینده کشور نروژ در گفتگو با خبرنگار قران و معارف خبرگزاری شبستان گفت: در این مسابقات در رشته ای قرائت شرکت کرده ام و بیست و چهار سال سن دارم.نزدیک به 5 سال است که به قرائت مشغول هستم.
وی در مورد کیفیت برگزاری مسابقات قران در ایران گفت: باید متذکر بشوم که اولین باری است که در ایران حاضر شده و در مسابقات قران شرکت می کنم اما به خوبی می توان متوجه شد که این مسابقات از نظم و کیفیت بالای بر خوردار است چرا که وقتی من با نمایندهای کشور های شرکت کنند صحبت می کنم آنها به نیکی از ایران سخن می گویند من قبل از این مسابقات یک بار نیز در مسابقات سوئد شرکت کرده بودم ولی ایران رو بیشتر پسندیدم.


فرید اروزگانی در مورد آمادگی خود در این مسابقات اظهار کرد: باید اعتراف کنم که خیلی آماده پا به این مسابقات نذاشتم چون 2 سال است که با هیچ استادی مستقیم تمرین نداشتم و قبل از اینکه بیام مقدار کمی تمرین کرده ام ولی قرائت بدی نداشتم البته چون بنده استاد مستقیم در ایران نداشتم و فقط از طریق اینترنت با استاد ابوالقاسمی تمرین کرده ام خیلی هم ناراحت نمی شوم اگر مقامی نیاورم چرا از حضور در ایران و این مسابقات بسیار تجربه کسب کردم.
نماینده نروژ با بیان اینکه استاد من در ایران استاد ابوالقاسمی است اضافه کرد: من از طریق ایترنت با استاد ابوالقاسمی در ارتباط هستم و صوت خود را از طریق اینترنت به ایشان می دهم و استاد ابوالقاسمی نیز بعد از گوش دادن به صوت بنده نقاط ضعف و قوتم را به من می گوید و از اینکه استاد ابوالقاسمی استاد من است بسیار خوشحال هستم.
وی در مورد نحوه آشنایی خود با استاد ابوالقاسمی گفت: من در آلمان با ایشان آشنا شدم و از ایشان برای آموزش کمک گرفتم.


اروزگانی برگزاری مسابقات قران را موجب وحدت هر چه بیشتر مسلمان دانست و اظهار داشت: من در هتل با دیگر شرکت کنندها صحبت می کنم و با هم آشنا می شویم و همه شرکت کنندگان چه سنی و چه شیعه باهم دوست و برادر دینی هستند پس کشورهای اسلامی باید مثل ایران به اینگونه مسابقات اهمیت بیشتری بدهند تا وحدت بین مسلمین جهان زیاد شود. در کشوری مثل نروژ فقط 2 مرکز برای آموزش قران وجود داره ما برای گسترش دادن اسلام و قرآن باید چنین مسابقاتی رو در کشورهای نظیر نروژ هم برگزار کنیم تا به تعداد مسلمین بی افزایم چرا که در کشوری مثل نروژ شاید بیش از 100 هزار مسلمان بیشتر نباشد.


نماینده نروژ بیان کرد: این خیلی مهم است که یک قاری قران رو بفهمه چرا که در کشوری که من زندگی می کنم مردمش آشنایی کمی با قران دارند و اگر در مورد قران از من سوال کنند باید بتوانم به آنها از فوائد قران بگویم و این یعنی اینکه صرف قرائت و حفظ قران برای یک مسلمان کافی نیست.
وی در مورد فعالیت هایش در نروژ گفت: من به همراه چند تن از دوستان خود در حال ترجمه قران و چند دعا هستیم به علاوه اینکه چند کتاب مذهبی را نیز به زبان نروژی ترجمه کردیم.
وی گفت: قران برای من همه چیز است و راه رسیدن به کمال، امیدوارم روزی همه مردم دنیا به قران روی آوردند.  

پایان پیام/

 

کد خبر 372075

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha