ساخت سمفونی بزرگ خانواده برای ترغیب جوانان به ازدواج

خبرگزاری شبستان: معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از ساخت سمفونی بزرگ خانواده برای ترغیب جوانان به ازدواج خبر داد و گفت: باید درجهت تحقق منویات مقام معظم رهبری موضوع معیشت و اقتصاد جوانان حل شود.

به گزارش خبرنگار شبستان، محمود گلزاری، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان امروز در نشست خبری هفته جوان با اشاره به تغییر رویکرد امسال هفته جوان نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: طبق بررسی‌های صورت‌گرفته، دغدغه کلیه دستگاه‌های استان‌ها در سالهای گذشته نیز بررسی مسایل و مشکلات جوانان بوده است. تلاش ما هم این است که کار نمایشی انجام ندهیم و بعد از هفته جوان وصل به کارهای اجرایی شویم.

 

وی اظهارکرد: باید درجهت تحقق منویات مقام معظم رهبری موضوع معیشت و اقتصاد جوانان حل شود. علاوه بر آن باید به مسائل فرهنگی قبل از ازدواج نیز بپردازیم. یکی از اقدامات ما ساخت سمفونی بزرگ خانواده و ازدواج با همکاری مجید انتظامی آهنگساز برجسته کشور است و این اقدام نوعی حرکت ترغیبی برای ازدواج است.

 

وی با اشاره به ادغام وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: مسئله غم‌انگیز ادغام وزارت ورزش و جوانان قولی است که همه مسئولان بر آن اتفاق نظر دارند و می‌دانند که این ادغام اقدام خوبی برای جوانان نبوده، اکنون نیز وزیر ورزش، دولت و مجلس به دنبال این تفکیک هستند. اما اینکه آیا این تفکیک به صورت ورزش و جوانان باشد یک رأی است و آیا اینکه تا پایان سال 93 این تفکیک اجرایی شود، مشخص نیست.

 

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش با بیان اینکه 60 درصد مشکلات جوانان مربوط به مسائل اقتصادی و 40 درصد آن مربوط به حوزه فرهنگی است، خاطر نشان کرد: ما تلاش می‌کنیم در حوزه همسریابی، همسرگزینی، آموزش همسران جوان، مشاوره بعد از ازدواج و مدیریت پس از طلاق اقدامات لازم را انجام دهیم. بنابراین از پیش از ازدواج تا پس از طلاق برنامه‌های منظمی داریم که از هفته ازدواج آنها را اجرایی می‌کنیم.

 

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: این سیاست‌ها به طور مشخص به ما ابلاغ نشده است چون قرار بود سیاست‌های هر دستگاهی مشخص شود. برای تحقق منویات رهبری باید کارهای اساسی صورت گیرد و همچنین امکانات تسهیل و انگیزه جوانان برای ازدواج افزایش یابد که این کار نیازمند به اقدامات فرهنگی و اقتصادی است.

 

وی با اشاره به ایجاد شادی و نشاط برای جوانان در جامعه گفت: یکی از برنامه‌های مهم ما ایجاد نشاط و شادابی برای جوانان است ،چون این موضوع یکی از نیازهای جدی جوانان بوده که باید ابتدا ببینیم چه عواملی باعث می‌شوند که جوانان برای شادابی دانگیزه اشته باشند و سپس یک برنامه عمومی برای شادی آنها تدارک ببینیم که بخشی از آن امید به برنامه‌های اقتصادی است.

 

گلزاری با اشاره به اقدامات ورزش و جوانان در زمینه مهاجرت ایرانیان خاطر نشان کرد: وظیفه ما رصد کردن مسائل جوانان در دستگاه‌ها است. ما دو سه جلسه جدی با شورای عالی ایرانیان خارج از کشور داشته‌ایم و تلاش می‌کنیم که به سهم خود، درباره جوانان ایرانی خارج از کشور برنامه‌ریزی و فعالیت کنیم.

 

 

پایان پیام/

 

کد خبر 372100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha