ارائه بیش از 94 میلیارد ریال خدمات بهداشتی و درمانی به مددجویان ایلامی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام، از ارائه خدمات بهداشتی و درامانی به مددجویان تحت پوشش این نهاد طی سال 92 به میزان 94 میلیارد و 488 میلیون ریال خبر داد.

علی حسین احمدی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام، صبح امروز(10 خرداد) با بیان این مطلب، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، گفت: این میزان خدمات ارائه شده در 5 محور در حوزه بهداشت، درمان و بیمه بوده است.

وی، در خصوص ارائه بیمه خدمات درمانی به مددجویان، افزود: بیمه خدمات درمانی شامل هم فرانشیز و ارائه خدمات ویژه برای مددجویان شهری که این خدمات برای بخش شهری رایگان بوده و در بخش روستایی نیز به دلیل اینکه این خدمات درمانی روستائیان به بیمه خدمات درمانی واگذار شده کمیته امداد در بخش روستایی تکلیف درمانی ندارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام، یادآور شد: با این حال کمیته امداد در حد توان برخی از هزینه های درمان روستایی را در قالب های مختلف تامین و در کاهش هزینه های درمانی و دارویی این مددجویان آنان را یاری و حمایت می کند.

احمدی، ارتقای شاخص های بهداشتی در حوزه آموزش و در بعد بهبود فضاهای بهداشتی خانواره ها را از دیگر برنامه های این نهاد برای مددجویان عنوان کرد و گفت: تغذیه کودکان دارای سو تغذیه زیر 6 سال که موضوع بسیار مهمی است مورد توجه و حمایت این نهاد در راستای رفع این نقیصه در بین مددجویان قرار گرفته است.

وی، ابراز کرد: در حال حاضر با نظر پزشکان در حدود 1500 کودک که تعدادی از آنها هم جزو خانواده امداد هم نسیتند، حمایت می شوند و ماهیانه معادل 600 هزار ریال براساس نسخه پزشک مواد غذایی تهیه و در اختیار قرار این خانوارهای قرار می گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام، با اشاره به اینکه 4 هزار و 876 خانوار تحت حمایت بیمه تامین اجتماعی این نهاد قرار دارند، افزود: در سال رقمی حدود 5/4 میلیارد تومان در سال برای هزینه های بیمه تامین اجتماعی اختصاص می یابد.

احمدی، با بیان اینکه یکی از شیبوه های محرومیت زدایی در کشور استفاده از صنعت بیمه است، یادآور شد: بخشی از شغل های که کیمته امداد در قابل اشتغالزایی انجام داده در قالب این طرح بیمه شده اند و این امر تاثیر به سزایی در ماندگاری این طرح های اشتغالزایی دارد.

وی، مجموع افرادی که از خدمات بهداشت و درمان کمیته امداد استفاده می کنند 28 هزار و 861 نفر عنوان کرد و گفت: اجرای نظام پزشک خانواده و سیستم ارجاع از جمله طرح های این نهاد در راستای تخصصی شدن درمان، مدیریت و کاهش هزینه های درمانی مددجوبان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: خانواده های امداد، کارت درمانی و دفترچه درمانی دارند و امیداواریم با اجرای طرح جامع نظام سلامت در کشور شاهد کاهش هزینه های درمان روستائیان عزیز و مددجویان روستایی نیز باشیم.

پایان پیام/
 

کد خبر 372103

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha