حاکمیت فرهنگ دینی دغدغه امام (ره) بود

خبرگزاری شبستان: حجت‌الاسلام پژمان‌فر معتقد است، دغدغه‌های فرهنگی امام (ره) در بخش سبک زندگی محقق نشده است و جامعه امروز تحت‌تأثیر فرهنگ بیگانه قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که مهم‌ترین دغدغه‌های فرهنگی امام (ره) چه بود و این دغدغه‌ها امروز تا چه اندازه رفع شده است،به خبرنگار شبستان گفت: فکر می‌کنم مهم‌ترین دغدغه فرهنگی امام (ره) در ارتباط با فرهنگ دینی بود که متأسفانه در حال حاضر در جامعه ما روز به روز ضعیف می‌شود. امام (ره) از همان موقع نگران فرهنگ دینی بودند. ایشان نسبت به مسایل اجتماع و رویکرد فرهنگی جامعه نگرانی‌هایی داشتند که به صورت‌های مختلف مطرح می‌کردند.

 

حجت‌الاسلام پژمان‌فر ادامه داد: امام (ره) بارها فرمودند ما یک انقلاب کردیم که اسلامی است و باید هویت اسلامی خود را حفظ کند، ایشان در این زمینه با جدیت مسئله را پی‌گیری می‌کردند.

 

وی اداره جامعه بر اساس موازین اسلامی را از دیگر دغدغه‌های فرهنگی امام راحل دانست و افزود: امام (ره) در صحبت‌های خود مدام تأکید می‌کردند، رویکرد جامعه باید دینی باشد و مسئولان بر اساس اسلام جامعه را اداره کنند، به همین دلیل ایشان وقتی وارد مسایل سیاسی شدند برای طرف‌های مقابل یک بن‌بستی ایجاد می‌کردند و راه را بر نفوذ دشمنان می‌بیستند. ایشان نه‌تنها وارد بازی سیاسی دشمنان نمی‌شدند بلکه خود یک زمین بازی طراحی کرده بودند دشمنان خلع سلاح شود.

 

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مبارزه با جریان‌های فکری معاند را از دیگر دغدغه‌های فرهنگی امام (ره) ذکر کرد و گفت: جریان‌های فکری مخالفی در عرصه فرهنگی قصد تزریق افکار خود به جامعه را داشتند. امام (ره) تلاش می‌کردند با این جریان‌ها مقابله کنند و مانع تحقق اهداف دشمنان شوند.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امام (ره) عملا مدل‌هایی را در زمینه اصلاح فرهنگ جامعه در  سیره و سخنان خود داشتند. بخشی از دغدغه‌های فرهنگی امام راحل در جامعه پاسخ داده شده است اما در بخش‌هایی هم فاصله ایجاد شده است. اوضاع ما نسبت به آن زمان در بخشی از عرصه‌ها سخت‌تر شده است.

 

حجت‌الاسلام پژمان‌فر با اشاره به اینکه دغدغه‌های فرهنگی امام راحل در بخش سبک زندگی محقق نشده است، عنوان کرد: سبک حاکم زندگی در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی کاملا ارزشی بود. متأسفانه ما امروزه مقداری تحت‌تأثیر فرهنگ بیگانه قرار گرفتیم.

 

وی خاطرنشان کرد: دشمنان از طرق مختلف به خصوص از راه ‌شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ها درصدد تغییر سبک زندگی جامعه ایران اسلامی هستند. سبک زندگی ما متفاوت شده است، دیگر آن فضای ارزشی حاکم بر جامعه که اوایل انقلاب بود، دیده نمی‌شود و جوانان در زمینه سبک زندگی به شدت با مشکل مواجه هستند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 372220

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha