عزم جدی دولت تدبیر و امید در حفظ سلامتی و محیط زیست

خبرگزاری شبستان: معاون برنامه ریزی استاندار یزد، حفظ سلامتی و محیط زیست را از مهم ترین اولویت های تولید تدبیر و امید دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محمد رضا بابایی معاون برنامه ریزی استاندار یزد ظهر امروز(10 خرداد) در نشست کارگروه آمایش استان یزد که در سالن معاونت برنامه ریزی استانداری یزد برگزار شد از کوره های آجر پزی به عنوان یکی از مهم ترین چالش های شهر یزد یاد کرد و گفت: تا زمانی که این معضل پیش روی شهر یزد باشد آلودگی های زیست محیطی و سلامت مردم در خطر است.


وی با اشاره به عمر بالای کوره های آجرپزی در استان یزد افزود: بسیاری از این کوره ها در حال حاضر در جوار محل سکونت مردم قرار دارند.

 

بابایی معضلات آسیب های اجتماعی را از دیگر مشکلات وجود کوره های آجر پزی دانست و گفت: تنها سهم مردم یزد از این کوره ها آلودگی بوده است.


وی با استناد به گزارش های سازمان محیط زیست تصریح کرد: کوره های آجر پزی سنتی با استفاده ازبرخی ضایعات لاستیک و ذغال، نه تنها سلامتی مردم را به خطر انداخته اند بلکه محیط زیست استان یزد را هم دچار چالش جدی کرده اند.


معاون برنامه ریزی استانداری یزد سلامتی مردم و حفظ پایدار محیط زیست را از مهم ترین اولویت های دولت تدبیر و امید دانست و افزود: همه دستگاه های اجرایی موظفند در این مسئله به محیط زیست و فرمانداری یزد که متولی انتقال و جمع آوری کوره های سنتی شهر یزد کمک و مساعدت کنند.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 372239

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha