سبک زندگی دوران دفاع مقدس بهترین شیوه برای معرفی  به نسل جوان است

خبرگزاری شبستان: طلایی با بیان اینکه سبک زندگی دوران دفاع مقدس بهترین شیوه عملی برای معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است، گفت: مانباید از جوانی که در شرایط سخت هشت سال دفاع مقدس نبوده طلب‌کار باشیم.

به گزارش خبرنگار شبستان، مرتضی طلایی، نایب‌رییس شورای اسلامی شهر تهران در همایش گردهمایی جانبازان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با بیان اینکه هر کسی برای حفظ این انقلاب و نظام فداکاری کند، پاسدار است؛ بنابراین امروز همه ملت ایران پاسدار هستند، گفت: به هر حال همه ما در پاسداری از آنچه که از آن به عنوان فرهنگ انقلاب، فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ جهاد و شهادت یاد می‌کنیم باید در معرفی آن به نسل جوان تلاش کنیم.

 

وی با بیان اینکه ما نباید از جوانی که نسل انقلاب را درک نکرده و در شرایط سخت هشت سال دفاع مقدس نبوده طلب‌کار باشیم، اظهار کرد: ما باید ببینیم چه میزان توانستیم فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس را به آنها شناسایی و معرفی کنیم.

 

طلایی با اشاره به اینکه شیوه‌ها و راهکارهای مختلف برای معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان وجود دارد، افزود: معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان یک تکلیف عمومی برای همه ما به‌ویژه نسل اولی‌های انقلاب و کسانی که آنچه داشتند برای حفظ فرهنگ دفاع مقدس تقدیم کردند، است.

 

نایب‌رییس شورای اسلامی شهر تهران ،سبک زندگی دوران دفاع مقدس را بهترین شیوه عملی تأثیرگذار در معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان عنوان کرد و افزود: ما باید زندگی خود را با زندگی دوران دفاع مقدس تطبیق دهیم و ببینیم چه نسبتی بین زندگی این دوره و دوران هشت سال دفاع مقدس وجود دارد .خوشا به حال کسانی که افکار و اعمال‌شان همان رفتار و کردار دوران دفاع مقدس است.

 

وی با اشاره به عملیات کربلای 4 گفت: هیچ‌گاه عملیات کربلای 4 را فراموش نمی‌کنیم، علی‌رغم تمام پیش‌بینی‌ها و برآوردهایی که برای این عملیات بزرگ تدارک دیده بودیم و همچنین پیش‌بینی کرده‌ بودیم که عملیات کربلای 4 سرنوشت جنگ را تغییر خواهد داد و ما را از این بن‌بست خارج می‌کند ولی کاملا عکس آن رقم خورد.

 

وی ادامه داد: همچنین 10 روز بعد هم که عملیات کربلای 5 در اوج ناامیدی که شرایط سخت عملیات کربلای 4 را پشت سر گذاشته بودیم و بسیاری از فرماندهان سطوح بالای خود را در این عملیات از دست داده بودیم دیدیم که چه دستاوردهای بزرگی برایمان داشت.

 

طلایی ادامه داد: اگر بخواهیم عملیات کربلای 4 و 5 را از نگاه اعتقادی تحلیل کنیم ،این‌گونه بود که فراموش کردیم چه کسی در عملیات کربلای 4 جنگ را اداره می‌کرد، فکر می‌کردیم خودما ن این کار را می‌کنیم در صورتی که این نصرت الهی بود که جنگ را اداره می‌کرد، بنابراین عملیات کربلای 4 تنبیهی برای ما بود که نصرت الهی را فراموش نکنیم و نتیجه این تنبیه هم پی‌بردن به قدرت لایزال خداوند و پیداکردن خودمان بود.

 

نایب‌رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اگر امروز می‌خواهیم فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان منتقل کنیم ابتدا باید از خودمان سوال کنیم که آیا خدا هست یا نیست، گفت: اگر رفتار، کردار و گفتارمان برای رضای خداوند باشد آن وقت رفتار و کردار ما بر نسل جوان اثر خواهد گذاشت و آنها نیز از ما پیروی می کنند.

 

وی تصریح کرد: عملیاتی‌ترین، کاربردی‌ترین و اثربخش‌ترین مدلی که می‌تواند فرهنگ ایثار و شهادت را به درستی به نسل جوان معرفی کند سبک و شیوه زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی ما است که وقتی جوانان ما را می‌بینند به یاد ایثارگری‌ها و فداکاری‌های دوران دفاع مقدس بیفتند.

 

وی خطاب به جانبازان خاطرنشان کرد: با همه آن صبغه و پشتوانه عظیم و بزرگی که شما جانبازان دارید اما خطر در کمین شماست، در این شرایط توجه به کیان و نظام خانواده بسیار مهم و ضروری است و رفتار ما باید برای اعضای خانواده آموزنده و الگو باشد.

 

طلایی با بیان اینکه جنگ نرم، نظام خانواده و سبک زندگی ما را هدف قرار داده است، افزود: ما باید به خانواده و اعضای آن توجه ویژه داشته باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: نگهداری فرزندان انقلاب در اردوگاه انقلاب کار بزرگی است، جهاد امروز ما این است که از این زاویه به مسئولیت و تکلیف خودمان نگاه کنیم.

 

شایان ذکر است، همایش گردهمایی جانبازان شب گذشته 10 خرداد در سالن خلیج‌فارس باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 372341

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha