کشور آذربایجان تبدیل به لانه فساد غرب برای ترویج اسلام هراسی شده است

خبرگزاری شبستان: عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: کشور آذربایجان تبدیل به لانه فساد غرب و رژیم منهوس صهیونیستی شده که اسلام هراسی را ترویج می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، دکتر حسین نوین رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی و عضو هیئت علمی این دانشگاه، شامگاه گذشته ( 10 خرداد) در نشست خبری دهه همبستگی با اسلام گرایان جمهوری آذربایجان در اردبیل اظهار داشت: رژیم های استکباری از طریق دولت باکو نوعی بازدارندگی و اسلام هراسی برای دین اسلام را در جامعه ترویج می دهند.


وی، با بیان اینکه این اقدامات تا آنجا به پیش رفته است که اسلام هراسی در آذربایجان به نوعی به فرهنگ تبدیل شده است، افزود: مذهب عامل اصلی در پیوند ملت ایران با ملت آذربایجان است و از همین راستا استکبار به خاطر وحشت خود از اسلام، از باب مذهب وارد شده و اقدامات فجیعی را برای به پیش بردن اهداف خود برگزیده است.


نوین، با تاکید به این مطلب که همه ما متعهد و مسئول فجایع آن سوی مرزها برای مسلمانان هستیم، ادامه داد: این دو ملت تا روزگار و چندی پیش از نظر تاریخی، فرهنگی و مذهبی اشتراکات بسیاری داشته اند و تنها دلایل سیاسی باعث جدایی این دو ملت از یکدیگر شده است.


استاد دانشگاه های اردبیل، با اشاره به روز 19 ژانویه روز همبستگی آذری های مسلمان، تصریح کرد: رژیم استکباری و رژیم وابسته به غرب آذربایجان سعی بر جدایی این دو ملت از یکدیگر گرفته اند تا در جامعه آذربایجان گرایش به غرب را ترویج دهند.


رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی، اضافه کرد: بحث حجاب یکی از بحث های مهم اسلام بوده و مبارزه رژیم وابسته به غرب آذربایجان با حجاب در حقیقت نوعی مبارزه با اسلام است چراکه حجاب نماد اسلام و یکی از اصول اساسی در مکارم اخلاقی جامعه به شمار می رود.


عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی، با تاکید فاوان بر این نکته که گرایش به تشیع و فرهنگ عاشورا در جمهوری آذربایجان مشهود است، گفت: این همان نکته ای است که رژیم های استکباری و رژیم آذربایجان از آن وحشت دارند چراکه ثروت های بادآورده بسیاری در این کشور غارت می شود که با ورود اسلام دست همه غارتگران از این کشور قطع خواهد شد.


نوین، تلاش دشمن برای ایجاد شکاف بین اسلام گرایان دو ملت ایران و آذربایجان را یادآور شد و بیان داشت: مردم واکنش های بسیاری به اقدامات و اعمال فجیع و گاه ضد اخلاقی این رژیم داشته اند و از همین رو است که از هر حزب و گروهی در بین 180 نفر محبوسین حجاب دیده می شود.


این استاد دانگاه در پایان سخنان خود منشا حرکت بیداری اسلامی در جهان را نفس قدسی امام راحل عنوان و خاطر نشان کرد:امروز نیز این نفس قدسی توسط مقام معظم رهبری در روح جهان اسلام دمیده می شود تا تمامی آزادی خواهان دنیا بتوانند حق و حقوق خود را احقاق کنند.


پایان پیام/

 

 

کد خبر 372366

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha