داعش در دیگ انگلیسی ها پخته شده است

خبرگزاری شبستان: نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: داعش حاصل تدریجی استکبار و صهیونیست است که در دیگ انگلیسی ها پخته شده است.

منصور حقیقت پور، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل، اظهار داشت: داعش به دلایل مختلفی ایجاد شده است که از جمله آن می توان به سرکوب حکومت های دینی در منطقه که از انقلاب اسلامی الگوبرداری کرده اند، اشاره کرد.


وی، با بیان اینکه امروز مدل حکومت مردم سالاری دینی در منطقه جریان دارد و به عنوان مدل موفق حکومت در منطقه پیاده می شود، افزود: پیاده شدن این مدل موفق حیات ارتجاع منطقه و حاکمان عرب مرتجع منطقه را که به هیچ وجهی تمکین به اصول دموکراسی نمی کنند، تهدید می کند.


حقیقت پور، گفت: توسعه فکر انقلابی باعث به خطر افتادن حکومت مرتجعین در منطقه خواهد بود فلذا هدف اول آنها عدم اجازه توسعه این مدل حکومت در جامعه، هدف دوم آنها نشان دادن و نمایش چهره زشت و خشن از اسلام در جهان و سوم درگیر کردن مسلمانان با مسلمانان است.


نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این مطلب که به یقین اقدامات داعش در حوزه های عراق و شام با هیچ یک از اصول اسلامی سازگاری ندارد و کرکت های جنایتکارانه است، متذکر شد: متاسفانه انسان های جاهل و متعصب و حکومت های مرتجع از حوزه های مختلف آسیای میانه، قفقاز، خاور میانه و کشورهای عربی در حال اعزام نیرو به این گروه هستند.


نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، اضافه کرد: انگلیسی ها در جنگ افغانستان یاد گرفته اند که چگونه می توانند از جهان سنت و اهل تسنن برای برخورد با برخی از جریانات استفاده کنند و به همین منظور در وهله اول عرب های افغان و در وهله های بعدی القاعده، جبهه النصره، بوکوحرام، جیش العدل و داعش را ایجاد کرده اند.


حقیقت پور در پایان سخنان خود با بیان اینکه این هنر مختص انگلیسی هاست و استراتژی داعش در محیط انگلیسی شکل گرفته است خاطر نشان کرد: ایجاد داعش با برخی از خواسته های ارتجاعی منطقه تناسب دارد.


پایان پیام/
 

کد خبر 385208

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha