فرهنگ کشور توسط شبکه های اجتماعی غارت می شود

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، گفت: فرهنگ کشور توسط شبکه های اجتماعی غارت می شود و مهمترین هدف آنها حیا زدایی در جامعه است و آن را به عنوان تابو در جامعه مطرح می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، شامگاه دیروز (1 تیرماه) در جمع اعضای ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: مشوق مردم برای تشکیل جریان خودجوش در احیای امر به معروف و نهی از منکر باشیم تا این مسائل را از راه علمی بررسی و راهکارهای عملی ترویج در جامعه ترویج یابد.


امام جمعه اردبیل، گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه و فرهنگ مردمی است و باید به یک جریان مردمی برای ترویج فرهنگ تشکیل شود.


وی، با اشاره به اینکه جامعه نیازمند یک صیانت عمومی است، تصریح کرد: بزرگترین صیانت احیای امر به معروف و نهی از منکر است و این فقط وظیفه یک نهاد فرهنگی یا نیروی انتظامی نیست بلکه همه باید در این امر مشارکت داشته باشند.


آیت الله عاملی، با بیان این مطلب که تمام دستگاه های اجرایی عضو ستاد در وظایف خود کوتاهی نکنند، یادآور شد: اگر موارد منکراتی را از دستگاه های اجرایی آغاز کنیم موفقیت ستاد احیا بیش از پیش دیده خواهد شد زیرا برخی از مواردی منکراتی موجب الگوگیری مردم از آن و دلسردی جامعه می شود.


نماینده ولی فقیه در استان، با اعلام اینکه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر یک عنصر مظلوم در کشور است، افزود: مدیران دستگاه اجرایی برای جلوگیری از منکرات در کشور که از وظایف عبادی آنها نیز محسوب می شود کوتاهی کرده اند.


امام جمعه اردبیل، با اشاره به اینکه منکرات کلان در حال وقوع نوعی یأس در جامعه ایجاد کرده است، گفت: هرکس در جامعه چه زنان و چه مردان باید حضور انسانی داشته باشند نه به دید جنسیتی به آنها نگریسته شود در صورتی که حتی در دانشگاه ها و برخی دیگر از مراکز دیده می شود که حضور افراد به عنوان یک عنصر جنسیتی است که این اشتباه بزرگ است و از وقوع اینگونه مسائل با گرفته شود.


آیت الله عاملی، با بیان این مطلب که زمینه عقلانی حضور مردم در فضای سالم باید برقرار شود، خاطر نشان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری "خانواده سلول جامعه است" باید مراقب باشیم تا آموزش های تربیتی برای خانواده ها نهادینه شود.


نماینده ولی فقیه در استان، در پایان سخنان خود، با اشاره به اینکه فرهنگ کشور توسط شبکه های اجتماعی غارت می شود، تصریح کرد: مهمترین هدف شبکه های اجتماعی حیازدایی در جامعه است و آن را به عنوان تابو در جامعه مطرح می کنند و مصادیق معروف مانند شرم، حیا و غیرت را برای جامعه مضر می دانند تا جامعه را به سوی منکرات سوق دهند و وظیفه ما آگاهی دادن به جامعه است.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم استاندار اردبیل و جمعی از مدیران دستگاه اجرایی به بیان دیدگاه ها و عملکرد خود در سال جاری پرداختند.


پایان پیام/
 

کد خبر 378800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha