دادگستری اردبیل در زمان رسیدگی به پرونده ها از میانگین کشوری جلوتر است

خبرگزاری شبستان: رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: دادگستری استان اردبیل در بحث چگونگی رسیدگی به پرونده ها در رتبه پنجم و در بحث زمان رسیدگی از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام محمد علی قاصدی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل پیش از ظهر امروز( 3 تیرماه) در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب قلم و رسانه، اظهار داشت: دادگستری استان اردبیل این رتبه ها را در سایه تلاش و عملکردهای جهادگرانه قضات و کارکنان برای رفع مشکل اطاله دادرسی کسب کرده است.


وی، با بیان اینکه در تلاش هستیم تا زمان رسیدگی به پرونده ها را تا حد ممکن کاهش دهیم، افزود: در این خصوص برنامه هایی را تدوین کرده ایم که در صورت اجرایی شدن شاهد تسهیل امور مردم و احقاق حقوق آنها در شکایات، ساماندهی و کاهش زمان اجرای احکام، ساماندهی به پرونده های مسن و گسترش بهره گیری از فرهنگ صلح و سازش در جامعه خواهیم بود.


حجت الاسلام قاصدی، با تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت شهدای قوه قضاییه و روز هفتم تیر شهادت دکتر بهشتی، ادامه داد: طبق بررسی هایی که از سال 88 تا سال 92 انجام گرفته است سالانه 25 درصد افزایش ورودی پرونده داشته ایم که بعد از تشکیل معاونت پیشگیری در دادگستری استان در سال 91 شاهد کاهش 6.7 درصدی ورودی پرونده ها بوده ایم.


دادگستری استان اردبیل 52 درصد نیروی انسانی در حوزه اداری کمبود دارد

وی، با اشاره به ارائه آموزش های ضمن خدمت هم برای قضات و هم برای کارکنان دادگستری، اضافه کرد: دادگستری های استان اردبیل از حیث نیروی انسانی در مضیقه می باشند چراکه ما در بحث چارت تشکیلاتی با 60 درصد نیروی انسانی قاضی و در بحث اداری با 48 درصد انجام وظیفه می کنیم که این مهم بر روی کیفیت کار تاثیر می گذارد.


رئیس کل دادگستری استان اردبیل، عدم آشنایی و اطلاع مردم از مقررات و مسائل حقوقی را منشا مشکلات و دعاوی در جامعه بیان کرد و گفت: برنامه ریزی های مطلوبی را برای ریشه یابی مشکلات جامعه در حوزه معاونت پیشگیری انجام داده ایم.


در بحث حجاب و عفاف شاهد معضلات بسیاری هستیم

این مقام مسئول با اشاره به وضعیت نامطلوب حجاب در جامعه، اظهار کرد: متاسفانه آنطور که باید به مسئله حجاب و عفاف ورود پیدا می کردیم، وارد نشده ایم و این مهم ما را با معضلات و مشکلات بسیاری گریبان گیر کرده که لازم است در این راستا کارهای فرهنگی فاخر و تاثیرگذار صورت گیرد.


حجت الاسلام قاصدی، نقش رسانه های گروهی و عمومی را یک نقش برجسته در کاهش معضلات و مشکلات اجتماعی توصیف کرد و متذکر شد: آشناکردن جوانان با مسائل شرعی، اعتقادی، اخلاقی، حقوقی و جزایی که در جامعه کم رنگ شده است، می تواند گام موثری در این حوزه بشمار آید.


رئیس کل دادگستری استان اردبیل، در پایان سخنان خود با اعلام اینکه استان اردبیل از حیث خشونت و نزاع های گروهی در رتبه های بالای کشوری است، خاطر نشان کرد: این مهم شایسته استان ولایتمدار و حسینی استان نیست چراکه در سال 92 بیشترین فراوانی پرونده ها مربوط به حوزه ضرب و جرح عمدی بوده است.


پایان پیام/
 

کد خبر 379260

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha