شهرهای مرزی و هنرمندان آنها از ارکان امنیت فرهنگی منطقه هستند

خبرگزاری شبستان: رییس حوزه هنری اردبیل گفت: شهرهای مرزی و هنرمندان آنها از ارکان امنیت فرهنگی منطقه محسوب می‌شوند، جاری و ساری ساختن فرهنگ دفاع مقدس در این شهرها تلاش مضاعف را از نهادهای فرهنگی می‌طلبد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اردبیل، ساسان ناطق، رییس حوزه هنری استان اردبیل، صبح امروز (10 تیرماه) در جلسه رونمایی از کتاب یک روز از تاریخ ایران، اظهار کرد: شهرستان پارس‌آباد از لحاظ دارا بودن استعداد هنرهای نمایشی و تصویری جزو شهرهای با استعداد استان است به طوریکه امسال با وجود همه محدودیت‌ها دو مورد از تولیدات فیلم کوتاه استان متعلق به شهرستان پارس‌آباد می باشد در همین راستا و درجهت تقویت شاخه های دیگرهنری، کارگاه‌های داستان نویسی و آموزش خاطره نویسی دفاع مقدس راسال گذشته دراین شهرستان‌ برگزار کردیم.


رییس حوزه هنری استان اردبیل، تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرهای مرزی و هنرمندان آنها از ارکان امنیت فرهنگی منطقه محسوب می‌شوند، جاری و ساری ساختن فرهنگ دفاع مقدس در این شهرها تلاش مضاعف را از نهادهای فرهنگی می‌طلبد، در همین راستا امسال کارگاه‌های آموزش خاطره نویسی دفاع مقدس را در شهرهای بیله‌سوار، گرمی و نمین دایر خواهیم کرد.


ناطق، با اشاره به برنامه‌های این مرکز در خصوص شهرهای مرزی، گفت: با استقرار حوزه هنری در مرکز استان و درجهت اجرای سیاست تمرکزگریزی وتوجه به سایرشهرستان ها، برآن شدیم که امسال عمده برنامه‌هایمان را چه در حوزه هنرهای تصویری از جمله تولید فیلم و چه در زمینه آموزش در حوزه آفرینش‌های ادبی از قبیل برگزاری کارگاه‌های شعر و داستان‌نویسی را در سایر شهرستان‌ها به‌ویژه در شهرهای مرزی دایر کنیم.


وی، به مهمترین برنامه‌های حوزه هنری نیز اشاره کرد و افزود: استمرار کارگاه‌های شعر و داستان‌نویسی، آموزش دربخش های هنر‌های تجسمی و تصویری، فیلم‌نامه نویسی، بازیگری، طراحی و نقاشی جزو برنامه‌های ثابت حوزه هنری است که سعی می شودنگاه حمایتی وکشف استعداد نیز درآن محقق شود.


رییس حوزه هنری استان اردبیل، یادآور شد: مهمترین پروژه‌ای که برای امسال در نظر گرفته شده انتشار کتاب «یک روز ازتاریخ ایران» است که تا یک ماه آینده رونمایی می‌شود.


ناطق، در پایان سخنان خود، با اشاره به اینکه کتاب «یک روز ازتاریخ ایران» تحقیقی است درمورد حمله قشون روس از مرز بیله‌سوار درشهریور سال 1320، خاط نشان کرد:این کتاب حاوی اسناد، نقشه و تصاویری از آن دوره است و نام شهدا استخراج شده و چگونگی مبارزه و ایستادگی مرزداران ایران در برابر قشون روس به تفصیل درآن بیان شده است.
 

پایان پیام/

کد خبر 381384

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha