وظیفه پاسدار دفاع از ارزش‌ها و دست‌آوردهای انقلاب اسلامی است

خبرگزاری شبستان: معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه سپاه پاسداران در بقاء نظام نقش عمده‌ای دارد، گفت:وظیفه پاسدار دفاع از ارزش‌ها و دست‌آوردهای انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، سرهنگ علی اکبر افراسیابی، معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع)، صبح امروز(11 خرداد) درنشستی خبری پیرامون تشریح برنامه های هفته پاسدار و سالروز ارتحال امام خمینی(ره)  درجمع خبرنگاران اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران امروز به خاطر حرکت عظیم بنیانگذار جمهوری اسلامی است که توانسته است در مقابل استکبار جهانی و استعمار بایستد و غرب را به چالش کشد.

 

وی گفت: وظیفه پاسدار طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دفاع از ارزش‌ها و دست‌آوردهای انقلاب اسلامی است لذا سپاه پاسداران در بقاء نظام نقش عمده‌ای دارد.

  

افراسیابی به برنامه های تدوین شده هفته پاسدار اشاره کرد و افزود: برنامه‌های خاطره گویی از نسل قدیم سپاه برای نسل جدید آن در راستای انتقال فرهنگ اصیل پاسداری، سخنرانی فرماندهان و مسئولان سپاه در نماز جمعه، برگزاری شب شعر خاطره با پاسداران در سراسر استان از جمله این برنامه هاست.


وی اشاره ای به دیدار جمعی از مسئولان و پاسداران با نماینده ولی فقیه، تجلیل از پاسداران به ویژه آنانی که دارای برجستگی‌های خاص در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی داشت و بیان کرد: بازدید از مرزبانان، تجلیل و تکریم از پیشکسوتان پاسدار، برگزاری اردوی جهادی برای پاسداران در راستای محرومیت‌زدایی،بازسازی مساجد در مشهد و حاشیه آن از دیگر برنامه های هفته پاسدار است.


معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) تاکید کرد: دیدار با مراجع تقلید و علما، دیدار از خانواده شهدای پاسدار و تجلیل از آن‌ها، معرفی توانمندی‌های سپاه در عرصه‌های مختلف و تجلیل و بازدید از جانبازان از دیگر برنامه‌های هفته پاسدار است.


وی در ا دامه با بیان اینکه اولین اعزام اقشار مختلف به مراسم ارتحال امام خمینی 12 خرداد ماه و اعزام بعدی را در 13 خرداد خواهد بود، ابراز کرد: ظرفیت حمل و نقل ریلی در سال جاری برای اعزام زائران به مرقد امام را 2 تا 3 برابر افزایش نسبت به سال گذشته بوده است واین سفر سه روزه از مسیر محور مشهد سمنان صورت می گیرد.


معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه با قرارگاه مرکزی شهید فهمیده به منظور بیمه غرامت زائران اعزامی اعم از زائران بسیجی و غیربسیجی هماهنگی هایی صورت پذیرفته است، گفت: دستورالعمل اعزام کاروان‌ها و ابلاغ به نواحی، همچنین تهیه شرح وظایف قسمت‌های مختلف کمیته اعزام تهیه شده است.


وی اشاره ای به تهیه و برآورد نیازمندی‌های کمیته اعزام و هماهنگی لازم جهت رفع مشکلات احتمالی داشت و خاطر نشان کرد: با کمیته حمل و نقل، بهداشت و درمان به منظور انجام امورات مربوط به زائرین جلساتی تشکیل شده است تا مشکلات حول این دو حوزه را مرتفع سازیم.


سرهنگ افراسیابی از شرکت در همایش مسئولین کمیته‌های اعزام و تعیین محل‌های اسکان زائران در تهران و تعیین محل پارکینگ خودروهای خراسان رضوی در مرقد امام راحل خبر داد و بیان کرد: پیش بینی های لازم جهت تامین یک شبانه روز تغذیه به زائران در تهران شده است.


وی افزود: برگزاری مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام راحل با حضور خانواده معظم شهدا نیروهای مسلح و ایثارگران و بسیجیان و اجرای برنامه‌های سخنرانی، مداحی، تلاوت قرآن و قرائت بخشی از وصیتنامه امام راحل در مجموعه نیروهای نظامی و انتظامی استان، شهرستان‌ها و رده های مقاومت بسیج از دیگر برنامه های سپاه امام رضا(ع) در این ایام است.


معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا(ع) اشاره ای به برگزاری نمایشگاه‌ها و مسابقات فرهنگی در سطح رده‌های مختلف بسیج داشت و تصریح کرد: برگزاری دعای توسل و کمیل در ایام ارتحال امام راحل در کلیه پایگاه‌های مقاومت بسیج و هدیه ثواب آن به روح بلند حضرت امام نیز در این ایام توسط سپاه امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.


وی ادامه داد: برگزاری محافل انس با قرآن و ختم صلوات در کلیه پایگاه‌های مقاومت بسیج و هدیه ثواب آن به روح ملکوتی امام راحل از دیگر برنامه های سپاه امام رضا(ع) خواهد بود.


پایان پیام/

 

کد خبر 372544

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha