280 برنامه  فرهنگی درروز های 14و15خرداد در خراسان رضوی اجرا می شود

خبرگزاری شبستان:مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: همزمان با ایام بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و مراسم بزرگداشت شهدای قیام 15 خرداد 280 برنامه در خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام محمد سلطانی، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، ظهر امروز(8 خرداد) درنشستی خبری پیرامون تشریح برنامه های بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام (ره) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با ایام بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و مراسم بزرگداشت شهدای قیام 15 خرداد 280 برنامه  از سوی 17 کمیته تشکیل شده در خراسان رضوی برگزار می‌شود.


وی با اشاره به اینکه مراسم سوگواری در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی در روزهای 13، 14 و 15 خرداد برگزار می شود، افزود: مراسم 13 خرداد از طرف نیروهای مسلح استان از ساعت 9 تا 11 صبح برگزار می شود.


حجت الاسلام سلطانی با بیان اینکه مراسم روز 14 خرداد از ساعت 17 اتا 19 از سوی  تولیت آستان قدس رضوی و با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران برگزار می شود، گفت: مراسم 15 خرداد نیز از ساعت 17 تا 19 از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با سخنرانی حضرت آیت الله دری نجف آبادی، امام جمعه اراک برگزار خواهد شد.


وی اشاره ای به برگزاری مراسم عزاداری فرزندان شاهد مشهد داشت و ابراز کرد: این مراسم با سخنرانی آیت الله علم الهدی 14 خرداد در حسینیه رهروان روح الله همزمان با اقامه نماز ظهر و عصر  برگزارخواهد شد.

 

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه 5 هزار عدد لوح فشرده ‌خط امام، رحلت دوست وخمینی بت شکن جهت توزیع رایگان در سطح استان تهیه و تکثیر شده است، گفت: همچنین 5 هزار جلد کتاب با عنوان " دغدغه های روح الله" و 2 هزار جلد از وصیت نامه الهی سیاسی امام راحل نیز چاپ شده است.


حجت الاسلام سلطانی از تهیه  لوح فشرده در طرح متنوع جهت چاپ پوستر به مناسبت سالگرد ارتحال امام راحل و شهدای 15 خرداد و توزیع به موقع در مشهد و شهرستانهای استان خبر داد و ابراز داشت: نمایشگاه فرهنگی از آثار و تصاویر حضرت امام در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تشکیل خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه سه هزار  بنر مرتبط با 14 و 15 خرداد جهت نصب در سطح شهر مشهد و شهرستان ها تهیه و چاپ شده است، بیان کرد: برگزاری نشست ها و کارگاه های علمی توسط حوزه معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از دیگر ویژه برنامه های این روزهاست.


وی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای بهشت رضا(ع) در روز 15 خرداد، تهیه نرم افزار با عنوان "چراغ هدایت" با هدف ارائه محتوایی به گروه های مخاطب فرهیخته، برگزاری مراسم انس با قرآن و عترت و چاپ ویژه نامه توسط نشریات بسیج دانشجویی از جمله برنامه های سالگرد ارتحال امام راحل و قیام 15 خرداد است، گفت: برگزاری همایش آرمان های امام از تحقق تاتداوم، همایش 25 سال سکان داری انقلاب توسط مقام معظم رهبری، برگزاری کارگاه آموزشی تربیت نسل اسلامی از دیدگاه امام خمینی و کارگاه آموزشی جایگاه و مقام زن و مادر در آیینه نگاه امام راحل و غیره از دیگر برنامه های این ایام است.


وی با اشاره به اینکه با هماهنگی جامعه المصطفی العالمیه مشهد جهت شرکت طلّاب علوم دینی غیرایرانی در مراسم 14و15 خرداد در حرم مطهر حضرت رضا(ع) و هچنین روحانیونی که در ایام ارتحال امام به کشورهای خود می‌روند، با اهدای بسته فرهنگی، مبلغ اندیشه و فرهنگ امام در کشورهای خود خواهند بود، گفت: برای طلاب غیر ایرانی و خانواده‌های آنان که در مشهد ساکن هستند نیز برنامه‌های ویژه‌ای همچون برگزاری مسابقات فرهنگی، سخنرانی، محفل انس با قرآن و ختم قرآن کریم، برگزاری مباحث سیره و اندیشه‌ امام راحل برگزار خواهد شد.

 

وی از درج اطلاعیه ستاد بزرگداشت بیست وپنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی در روزنامه های قدس، خراسان و شهرآرا خبر داد و بیان کرد: مسابقه فرهنگی از کتاب دغدغه های روح الله و درج در روزنامه های قدس، خراسان و شهرآرا و سایت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی واهدای جوایز برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام سلطانی از انجام هماهنگی های لازم با صدا و سیما به منظور انعکاس اخبار و مصاحبه با فرهیختگان جهت شناخت بیشتر جامعه جوان از امام راحل و قیام 15 خرداد خبر داد و گفت: روزنامه هایی همچون قدس، خراسان و شهرآرا جهت تهیه ویژه نامه و اختصاص صفحاتی از روزنامه به ترویج اندیشه های امام خمینی و شهدای 15 خرداد 42 و اطلاع رسانی مراسم در روزهای نزدیک شده به سالگرد ارتحال امام راحل را در دستور کار خود قرار داده اند.


پایان پیام/
 


 

کد خبر 371712

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha