امام خمینی(ره) الگو و اسوه ای برای تمام جهان

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: حضرت امام خمینی(ره) الگو و اسوه حسنه ای برای تمام جهانیان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک (14 خرداد) در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که در بیت تاریخی ایشان در خمین برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره اینبزرگ مرد تاریخ گفت: امام خمینی(ره) الگو و اسوه ای برای تمام جهانیان است.


وی با اشاره به اینکه نور وجود امام خمینی(ره) همچون خورشیدی تابناک به همه عالم تابیده است، ادامه داد: حضرت امام (ره) نه تنها رهبری انقلاب ایران را بر عهده داشت بلکه بسیاری از انقلاب های بزرگ دنیا برگرفته از انقلاب ایران و آرمان های امام خمینی(ره) است.


امام جمعه اراک شهر خمین را نگینی در قلب ایران اسلامی دانست و گفت: این شهر به واسطه برکت زندگی امام خمینی(ره) و اجدادش طاهرینش در آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) اسوه حسنه ایمان وتقوی است، ادامه داد: این بزرگ مرد تاریخ انقلاب روحیه خود باوری و خداباوری را در مردم زنده کرد و با ایمان و توکل به خدا و درایت و تیز هوشی خود این انقلاب را به پیروزی رساند.


این مقام ارشد استان مرکزی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره ) با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مردم سالاری دینی را در کشور برقرار کرد، اظهار کرد: ملت ایران باید قدردان تلاش ها و خدمات ایشان بوده و به دفاع از ولایت و پیروی هر چه بیشتر از رهبری بپردازند.

امام جمعه اراک دفاع از ولایت و حرکت در خط ولایت فقیه را ضروری دانست و ادامه داد: در جریان انقلاب و دفاع مقدس همین راه بود که سبب شکست دشمنان در برابر ملت فهیم و آگاه ایران اسلامی شد.


وی سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) را فرصت مناسبی برای تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی(ره) و رهبری دانست و ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران منشاء خیرات و برکات فراوانی برای ملت ایران بود و به ما ارزش و شخصیت داد.

آیت الله دری نجف آبادی بر تقویت روحیه دینی و خودباروی تاکید کرد و ادامه داد: رمز پیروزی بر دشمنان همین امر است و همه باید در این مسیر گام برداشته و به اهداف نظام و قانون اساسی پایبند باشیم.


گفتنی است در این مراسم محمد حسین مقیمی، استاندار استان مرکزی، معاونان استانداری و جمعی از مسوولان این استان نیز در کنار خیل عظیم عاشقان و سوگواران خمینی کبیر حضور داشتند.


پایان پیام/

کد خبر 373623

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha