تقوا و اخلاص رمز ماندگاری حضرت امام خمینی(ره) است

خبرگزاری شبستان: نماینده کمیته ستاد بزرگداشت ارتحال امام(ره) همدان، با بیان اینکه امام خمینی (ره) با تفکر خود تاثیر شگرفی در ایران و دیگر کشورهای اسلامی گذاشت، گفت: تقوا و اخلاص رمز ماندگاری امام راحل است.

محمدجواد بیات، نماینده کمیته ستاد بزرگداشت ارتحال امام(ره)همدان، در گفت و گو با خبرنگارشبستان، با بیان اینکه هدف از بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) شناساندن سیره و زندگانی آن امام بزرگوار به نسل جوان است، گفت: برگزاری مراسم و آیین های این ایام از مهمترین راه های تحقق این اهداف والا است. 

وی با بیان اینکه پیگیری آرمان های حضرت امام خمینی (ره) وظیفه تک تک افراد در جامعه است، افزود: اهمیت دادن به نظم و ترتیب از جنبه‏های مهم سیره عملی زندگی امام خمینی(ره) بود.

نماینده کمیته ستاد بزرگداشت ارتحال امام(ره) همدان، با اشاره به شخصیت حضرت امام راحل (ره)، اظهار داشت: قطعا جایگاه و شخصیت حضرت امام خمینی (ره) بر کسی پوشیده نیست و نخواهد بود و هم اکنون به برکت وجود این بزرگوار و اندیشه های والای آن حضرت است که مردم در انقلاب و تزلزل رژیم شاهنشاهی به موفقیت رسیدن و سپس پیروزی انقلاب را به دست آوردند.

 وی با بیان اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب با شخصیت بی نظیر و منحصر به فرد جهان را تسخیر کرد، گفت: امام بزرگوار (ره) جمهوری اسلامی را مظهر و زمینه ساز حاکمیت اسلام عنوان کرد که به همین علت حفظ نظام اسلامی را واجب ترین واجبات اعلام کرده اند. 

نماینده کمیته مراسم ستاد بزرگداشت ارتحال امام(ره) همدان، رمز ماندگاری امام (ره) را تقوا و اخلاص دانست و اضافه کرد: درخشنده ترین آرمان امام خمینی (ره) تبعیت از ولایت فقیه بود، چیزی که نیاز اساسی جامعه امروز است.

 همدان میزبان سخنرانی ویژه وزیر اطلاعات درمراسم یادبود قیام 15 خرداد است

 بیات، با بیان اینکه در 9 شهرستان و 27 شهر استان همدان، مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب برگزار خواهد شد، اضافه کرد: همدان میزبان سخنرانی ویژه وزیر اطلاعات درمراسم یادبود قیام 15 خرداد است.

 وی با اشاره به اینکه مراسم بزرگداشت رحلت امام راحل در همدان از "ساعت 10 صبح روز 14 خرداد" در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار می‌شود، افزود: هیئت‌های عزاداری از "ساعت 10 تا 11 صبح" در خیابان‌های همدان در سوگ بنیانگذار انقلاب اسلامی عزاداری خواهند کرد.
 

وی با بیان اینکه باید مراسم ارتحال امسال با شکوه تر از سال های گذشته برگزار شود تا چشم دشمنان اسلام را کور کند، گفت: باید هر چه داریم در این راستا در طبق اخلاص بگذاریم و عمل کنیم.

 12 هزار همدانی به مرقد مطهر امام خمینی(ره) اعزام می شوند

 نماینده کمیته مراسم ستاد بزرگداشت ارتحال امام(ره) همدان، از اعزام 12 هزار نفر همدانی در سالروز 14 خرداد به مرقد مطهر امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: این اعزام با هدف تبیین اندیشه‌های والای امام خمینی(ره) برگزار می شود و مراسم ارتحال امام خمینی(ره) باید هر چه با شکوه تر و با حضور گسترده مردمی برگزار شود و این ایام زنده نگه داشته شود.

بیات، اضافه کرد: مسئولیت اعزام و مدیریت افراد به مرقد مطهر امام خمینی(ره) به عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و تمامی افراد اعزامی به مرقد امام خمینی(ره) بیمه می شوند و سامانه ثبت نام از بعد کمیت و کیفیت افراد فعال است و به خوبی کار خود را انجام می دهد.

 وی با بیان اینکه رمز وحدت و انسجام و اقتدار ملی، پیوند ناگستنی ملت با رهبری انقلاب اسلامی بود و اگر پیوند امام و امت نبود انقلاب اسلامی شکل نمی گرفت و دفاع مقدس خلق نمی شد، افزود: تک تک مردم ایران از رهبری حضرت امام به خود می بالند و نام کشور همواره در اذهان با نام خمینی(ره) گره خورده است.

 وی با بیان اینکه در راستای برگزاری مطلوب برنامه‌های 14 و 15 خردادماه اقدامات لازم انجام شده است، افزود: مراسم‌های مختلفی در این دو روز برگزار می‌شود که باید در راستای تببین شخصیت امام راحل در این برنامه‌ها توجه خاص شود.

 پایان پیام/

 

 

کد خبر 371306

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha