خداوند بعد از امام (ره) ، زمین را از حجت خدا خالی نگذاشت

خبرگزاری شبستان: آیت الله موحدی کرمانی در مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه امام فردی انسان ساز بود، گفت: خداوند بعد از امام (ره) ، زمین را از حجت خدا خالی نگذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، آیت الله موحدی کرمانی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران صبح امروز (14 خرداد) در مراسم بیست و پنجمین سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در کرمان که با حضور آیت الله جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، رزم حسینی استاندار و حضور حداکثری مردم از همه اقشار برگزار شد، گفت: امام خمینی (ره) از فرصت زمان خود به خوبی استفاده کرد و در آن فرصت شرائط قیام کاملا فراهم بود.


وی با بیان اینکه امام حسین (ع) هم با فرصتی که بدست آورد نهضت خود را شروع کرد و در غیر شرائط بوجود آمده برای قیام، امکان به ثمر رسیدن نهضت عاشورا نبود، افزود: امام کاری حسینی کرد و نهضت ما نهضتی حسینی است.


آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه آنچه که امروز نصیب مردم ایارن شده است می رود تا نصیب همه مسلمین جهان شود و آن چیزی جز برکت وجود امام نیست، خاطر نشان کرد: عزتی که ایران اسلامی بدست آورده مرهون نهضت مقدس امام خمینی (ره) است.


وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران زلزله ای به کاخ های ظلم و ستم وارد کرد و بینی استکبار را به خاک مالید.


نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان با اشاره به وضعیت اسف بار ایران در دوران طاغوت، گفت: در آن دوران کسی جرات نمی کرد نام مرجع تقلیدش را ببرد، کشور از مردم نبود و آمریکا شاه را خریده بود.


وی یادآور شد: یک سرباز آمریکائی هر جنایتی که می خواست در کشور انجام می داد ولی مسئولان ما در آن زمان حق محاکمه آن را نداشتند.


آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه کشور ایران در حال حاضر قدرتی دارد که همه دنیا این قدرت را باور کرده اند، گفت: تنها شنیدن نام ایران، امام و رهبری پشت آمریکا و سران آمریکایی را می لرزاند.


وی با اشاره به واقعه غدیر، گفت: درقرآن و روایات آمده است که وقتی حضرت علی (ع) بعنوان ولی امر منصوب شد، دشمن ناامید شد و فهمید حرکت نبوی ادامه دارد.


امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اگر متمسک به ولایت باشید دشمن ناامید می شود، افزود: امام بر همین اساس فرمود: که "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند" چرا که حرکت نبوی ادامه دار است.


وی امام خمینی (ره) را شخصیتی انسان ساز معرفی کرد و گفت: در زمان حیات امام بارها بحث می شد که اگر امام از بین ما برود سرانجام انقلاب چه می شود همه از این موضوع وحشت داشتند.


آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: اما خود حضرت امام در وصیت نامه اش می نویسد: با قلبی آرام و نفسی مطمئن از بین شما می روم و اگر خدمتگزاری برود، نهضت ادامه داد و خواهد ماند.


وی با بیان اینکه خداوند بعد از امام (ره) ، زمین را از حجت خدا خالی نگذاشت، افزود: مقام معظم رهبری همان مواضعی را که امام خمینی (ره) دنبال می کرد که مواضع اسلام و قرآن بود پی گیر است و ادامه می دهد.


سخنران مراسم ارتحال امام در کرمان مقام معظم رهبری را فردی پاک و خادم دانست و گفت: ایشان بارها با بیداری و تدبیر نهضت اسلامی را از بحران های سخت نجات داده است و در مقابل تهدید ها پیشاپیش هشدار و تذکر می دهد.


وی با بیان اینکه نامگذاری سالها بر همین اساس است، خاطر نشان کرد: شعار سال مختص دولت ها نیست بلکه آحاد مردم باید در تحقق شعار سال تلاش کنند.


نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان در تبیین شعار سال با نام سال " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" ، گفت: اقتصادی می تواند در کشور مفید باشد که اسلامی باشد.


وی با بیان اینکه تمام فعالیت های اقتصادی باید زیر نظر فرهنگ اسلامی انجام شود، تصریح کرد: مردم به جمهوری اسلامی رای دادند تا فرهنگ اسلامی در کشور اجرا شود.


آیت الله موحدی کرمانی با اعلام اینکه مردم ایران مردم رمضان و عاشورا هستند، گفت: مردم ایران در جنگ اقتصادی قنائت را پیشه می کنند و از اصراف و زیاده روی دوری خواهند کرد.


وی افزود: مدیران هم نباید با رسیدن به مقام، صندلی و میز و دکور را عوض کنند و این تشریفات اصراف است.


امام جمعه موقت تهران استفاده از تولیدات داخلی را در تحقق شعار سال موثر دانست و خاطر نشان کرد: با استفاده از تولیدات داخلی به رونق اقتصادی کشور کمک کنید چرا بعضی ها با خرید اجناس خارجی باعث رونق اقتصادی دشمن می شوند.


این عالم کرمانی با تاکید بر اینکه فرهنگ اسلامی باید بر تمام شئونات کشور حاکم باشد، گفت: تمام وزارتخانه های موجود در کشور باید پیوستشان فرهنگ اسلامی باشد.


وی با بیان اینکه اگر مذاکرات هسته ای هم بر اساس فرهنگ اسلامی انجام شود، موثر است، گفت: رهبری تذکرات ارزنده ای به هیئت مذاکره کننده داده است و ایشان فرمودند: نباید در مذاکرات هسته ای دلبستگی به غرب باشد.


آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه مردم سالها در جبهه ها مقاومت کردند و عاشورایی زندگی کردند تا عزت اسلام حفظ شود، خاطر نشان کرد: در مذاکرات هسته ای نباید عزت اسلامی آسیب ببیند و اعتقادات مردم را آسیب پذیر کند.


سخنران مراسم ارتحال امام در کرمان در بخش پایانی سخنانش با اظهار تاسف از وضعیت حجاب در کشور، گفت: عزت و شرف ما از اسلام است و خواهران باید با رعایت حجاب خود اسلام را حفظ کنند.


وی با بیان اینکه چهره کشور اسلامی باید حفظ شود، افزود: کاری کنید که اگر کسی به ایران نگاه می کند یک کشور اسلامی را نظاره گر باشد و آثار اسلام را ببیند نه آثار گناه در جامعه را.


نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان با اعلام اینکه خواهری که حجابش را رعایت نمی کند روی خون شهدا پا می گذارد، گفت: چرا با این وضعیت به دشمن کمک می کنید و حرمت شهدا را مراعات نمی کنید.


وی تصریح کرد: امام و رهبری برای این انقلاب بسیار زحمت کشیده اند پس حدود الهی را رعایت کنید و از خدا بخواهید که جزء انصار دین باشید.


گفتنی است مراسم بیست و پنجمین سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در کرمان با عزاداری هیئت های عزاداری و سینه زنی کرمانی در فراق امام خمینی (ره) در حسینیه ثارالله همراه بود.

 


پایان پیام/
 

کد خبر 373607

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha