بیت امام خمینی(ره) در خمین میزبان زائران

خبرگزاری شبستان: همزمان با چهاردهم خرداد ماه روز رحلت خورشید انقلاب، بیت تاریخی امام خمینی(ره) در شهرستان خمین میزبان زائران از سراسر میهن اسلامی بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، مردم مومن و ولایتمدار ایران اسلامی همزمان با بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی آن بزرگ مرد تاریخ به دیدار یار شتافته و با حضور در بیت تاریخی ایشان با آرمان های امام تجدید میثاق کردند.


بنا بر این گزارش مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره ) روز چهارشنبه (14 خرداد) در بیت تاریخی آن حضرت در شهرستان خمین با حضور گسترده مردم و مسئولان برگزار شد.


بر اساس این گزارش مردم عزادار از نقاط مختلف با حضور در شهر خمین، در قالب کاروان های عزاداری و سینه زنی از خیابان های این شهر عبور کرده و تا بیت امام خمینی(ره) بر سر و سینه زده و در سوگ آن پیر سفر کرده اشک ماتم ریختند.


لازم به ذکر است، این مراسم با حضور آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، محمد حسین مقیمی، استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد و شرکت کنندگان در این مراسم با آرمان های امام خمینی(ره) و رهبری تجدید میثاق کردند.

 

توزیع بسته های فرهنگی، برپایی نمایشگاه کتاب، اجرای برنامه ها و مسابقات فرهنگی از برنامه های جنبی این مراسم بود که سوگواران و عزاداران علاوه بر شرکت در مراسم از آنها نیز بهره مند شدند.

 

بیت امام خمینی در خمین میعادگاه عاشقان


بیت پدرى امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در حاشیه شمالى رودخانه خمین در محله قدیمى سر پل قرار دارد، خانه سید روح‌الله خمینی مربوط به دوره قاجار است و در خمین، خیابان امام خمینی، جنب خیابان صالحی واقع شده است.


از اهمیت این خانه همان بس که خورشید انقلاب در آن طلوع کرد و امروز به عنوان میراث تاریخى با ارزشى است که مورد بازدید خیل عظیمى از ایرانگردان و جهانگردان است و بدون تردید در آینده نیز مشتاقان بسیارى را به خود جلب خواهد کرد.


پایان پیام/

کد خبر 373617

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha