آمادگی پذیرایی از یک میلیون زائر مرقد مطهر امام راحل را داریم

خبرگزاری شبستان: دبیر ستاد مرکزی مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) از آمادگی پذیرایی از حدود یک میلیون زائر در مراسم امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدعلی انصاری، دبیر ستاد مرکزی مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) در در آخرین جلسه ستاد بزرگداشت امام خمینی نشست خبری از آمادگی پذیرایی از حدود یک میلیون زائر در مراسم امسال خبر داد و گفت: مراسم امسال که همه دستگاه ها و نهادها برای برگزاری آن آمادگی کامل دارند با سخنرانی رییس جمهور و یادگار امام راحل در شب چهاردهم خرداد به صورت رسمی آغاز خواهد شد و در روز چهاردهم خرداد رهبر معظم انقلاب اسلامی سخنرانی خواهند کرد.

 

انصاری در ادامه گفت: در 14 خرداد با آرمان های امام خمینی تجدید میثاق و با مقام معظم رهبری تجدید بیعت خواهیم کرد. امید است با پخش مستقیم این مراسم از تلویزیون و برگزاری این مراسم مردم سراسر کشور بتوانند از سخنرانی های این مراسم استفاده کنند. در شب سیزده خرداد نیز ریاست محترم جمهوری سخنرانی خواهد کرد که به جز یک سال همه سال ها این سخنرانی برگزار و از تلویزیون پخش شده است.

 

وی تصریح کرد: مراسم سالگرد یک مراسم ملی است. جمعیتی کثیر با زحمت زیاد و برنامه ریزی های مفصل به تهران می آیند. این جمعیت باید طوری هدایت شوند که درست در زمانبندی دقیق در محل مراسم مستقر شوند.

 

انصاری افزود: سعی کنیم در این مراسم حاشیه ای وجود نداشته باشد. باید از هر کار و شعاری که بخواهد مراسم را تحت الشعاع حاشیه ها قرار دهد جلوگیری کنیم. باید احترام با مردم را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

 

وی در ادامه ضمن تشکر از همه کمیته ها، ارگان ها و وزارت خانه ها گفت: امسال همه وزارت خانه ها و نهادهایی که به نحوی به دولت مربوط می شوند همکاری خوبی با ستاد داشتند و ما در برنامه ریزی ها نسبت به سال های قبل شرایط مناسب تری داشتیم.

 

وی همچنین ضمن خیرمقدم و تشکر از حضور وزیر کشور در جلسه ستاد بزرگداشت گفت: برادر عزیز جناب آقای رحمانی فضلی نماینده ویژه رییس جمهور در ستاد بزرگداشت چه در زمانی که در صدا و سیما بودند چه در سایر سنگرها همواره یار و یاور ستاد بزرگداشت بوده اند.

 

دبیر ستاد بزرگداشت امام خمینی(س) با اشاره به پایان مراسم در ساعات پایانی چهارده خرداد گفت: تمامی کمیته های مربوطه در انتهای مراسم و در حل مشکلات مسیر بازگشت زائران هماهنگ باشند و با توجه به عزیمت تعداد زیادی از زائران در شب چهارده خرداد به قم و مسجد جمکران از استانداری قم هم میخواهیم هماهنگی لازم را به عمل بیاورند.

 

در این مراسم رئیس کمیته اجرایی ستاد مرکزی و مسئول ستاد ارتحال شهرداری تهران در گزارشی از عملکرد این ستاد گفت: این ستاد آمادگی کامل برای موضوع ایاب و ذهاب و حمل و نقل زائران با مترو و اتوبوس به حرم مطهر را دارد. منصور باقرصاد افزود: از ساعت 12 ظهر 13 خرداد تا پایان مراسم در روز چهاردهم متروی تهران به صورت رایگان در خدمت زائران است.

 

وی از پیش بینی اتوبوس های شهری برای جابجایی مسافران سخن گفت و اضافه کرد: 60 هزار مترمربع در اطراف حرم مطهر نیز برای استقرار خودروهای شخصی و پارکینگ درنظر گرفته شده است.

 

رئیس کمیته اجرایی ستاد مرکزی و مسئول ستاد ارتحال شهرداری تهران گفت: برای زائران شهرستانی نیز به ازای هر استان یک رنگ پیش بینی و بروشورهایی نیز جهت راهنمایی چاپ شده است.

 

باقرصاد همچنین از آمادگی کامل اورژانس و آتش نشانی تهران برای خدمت رسانی به زائران خبر داد.

 

در ابتدای جلسه هماهنگی ستاد برگزاری مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) که با حضور وزیر کشور درمرقد مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی به ریاست محمد علی انصاری دبیر ستاد مرکزی مراسم بزرگداشت حضرت امام (ره) برگزار شد، نمایندگانی از استانداری تهران ، شهرداری ، وزارت بهداشت و درمان ، سازمان آتش نشانی، اورژانس کشور و وزارت کشور گزارشی از عملکرد خود برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این مراسم ارائه کردند.

پایان پیام/

کد خبر 372796

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha