مراسم عزادری خیابانی در سوگ رحلت امام خمینی (ره) در آستارا برگزار شد

خبرگزاری شبستان: مراسم عزاداری خیابانی ویژه سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) با حضور گسترده مردم انقلابی و ولایی در آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، جمع کثیری از پیروان و شیفتگان ولایت صبح امروز(14 خرداد) در یک هوای بارانی در سوگ رحلت بزرگ مرد تاریخ معاصر در برابر جبهه استکبار عزاداری خیابانی کرده و با آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.


در این اجتماع بزرگ عاشقان امام راحل و ولایت فقیه از مرد و زن با پوشیدن لباس های مشکی و با در دست داشتن پرچم های عزا و با به همراه آوردن عکس هایی از امام خمینی (ره) عشق و علاقه خود را یکبار دیگر به انقلاب اسلامی نشان داده و در سوگ رحلت یگانه مرد مبارز در برابر ستمگران و طاغوتیان اشک عزا ریخته و یاد وخاطر امام شهدا را گرامی داشتند.


مداحان آذری زبان آستارا نیز سوزناک ترین اشعار مذهبی را دررسای معمار انقلاب اسلامی قرائت کردند، و عزادران در حالی که پرچم های مشکی را در ماتم از دست دادن رهبر انقلاب خود بر دست داشتند در پیشاپیش دسته عزاداری حرکت می کردند.

 

برپایی ایستگاه های مختلف صلواتی و پذیرایی از عزاداران با پخش شربت و سایر احسان و نذورات حال و هوای خاصی را به آیین عزاداری خیابانی در سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در شهرستان آستارا بخشیده بود.

 

به گزارش شبستان، عزاداران پس از طی مسیر سپاه ناحیه آستارا به سمت مصلای نماز جمعه در مسیر خیابان امام خمینی (ره) این شهردر محل مصلای نماز جمعه حاضر شدند که سخنرانی حجت الاسلام ایوب حسن زاده، مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مداحی در سوگ ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و نیز برپایی نماز جماعت ظهر و عصر از دیگر برنامه های سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی در بندر آستارا بود.
 

پایان پیام/

کد خبر 373604

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha