اعلام محدودیت های ترافیکی سالگرد ارتحال امام (ره)

خبرگزاری شبستان: رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام محدویت های ترافیکی گرامی داشت سالگرد ارتحال امام (ره) گفت: راهنمایی و رانندگی از ساعت 7 سیزدهم خرداد در محدوده و اطراف حرم مطهر و بزرگراه‌ها مستقر هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبستان، سردار سیدتیمور حسینی، رییس پلیس راهور تهران بزرگ امروز در نشست خبری با اشاره به اقدامات و تسهیلات ترافیکی مراسم بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام (ره) گفت: روز چهارشنبه 14 خرداد مراسم پرشکوه و حماسه‌آفرین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) در حرم مطهر برگزار می‌شود. در این همایش عظیم از استا‌ن‌های داخلی کشور و همچنین حضور عده‌ زیادی از زایران غیرایرانی در کنار شهروندان تهران، حومه و بسیاری از سازمان‌ها و نهادها به صورت سازمان‌یافته و خودجوش در قالب کاروان‌های منسجم در این مراسم شرکت می‌کنند.

 

وی ادامه داد: بر همین اساس تعداد قابل ملاحظه‌ای انواع وسایل نقلیه از تمامی راه‌های کشور به‌ویژه مسیرهای دسترسی به حرم مطهر تردد می‌کند که این امر تدابیر و اقدامات ویژه‌ای را به منظور ارایه تسهیلات لازم و تأمین ایمنی برای عبور و مرور شرکت‌کنندگان در این مراسم می‌طلبد.

 

وی افزود: از ساعت 7 سیزدهم خرداد راهنمایی و رانندگی در محدوده و اطراف حرم مطهر و بزرگراه‌ها مستقر هستند.

 

 توصیه ترافیکی به کاروان‌ها

سردار حسینی با اشاره به توصیه ترافیکی به کاروان‌ها تصریح کرد: توصیه ما به کاروان‌ها این است که به صورت انفرادی و طوری حرکت کنند قبل از شروع مراسم در پارکینگ‌های تعیین‌شده حضور داشته باشند و همچنین از جاده‌های دارای ممنوعیت و محدودیت خودداری شود.

 

رییس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه افزود: همچنین از کاروان‌ها خواهشمندیم از اتوبوس‌های برون‌شهری سالم بدون عیب و نقص و رانندگان مجاز استفاده و مدت زمان حداکثر هشت ساعت رانندگی را رعایت کنند. همچنین در هر اتوبوس کاروان‌ها یک نفر پلیس‌یار بسیجی تعیین و با کاور مشخص حضور داشته باشند تا بر عملکرد راننده در اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی نظارت کنند.

 

وی افزود: همچنین قبل از ورود به محدوده اجرای طرح، نقشه، مسیر ورودی به پارکینگ‌ها را مطالعه و در دسترس داشته باشند و همچنین وسیله نقلیه‌ جایگزین برای خودروهایی که در بین راه دچار نقص می‌شوند، پیش‌بینی شود.

 تو

سردار حسینی با بیان اینکه کاروان‌های پیاده ملزم به بکارگیری کاور و تجهیزات ایمنی هستند، افزود: توصیه ما این است که از توقف‌های غیرضروری در سطح آسفالت و مکان‌های نامناسب اجتناب کنید و همچنین با تیم‌های اسکورت پلیس کاملا هماهنگ و به تذکرات آنان توجه و دقت داشته باشید.

 

 

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به تذکرات و توصیه‌ها به زایران گفت: به زایران توصیه می‌کنیم از توقف وسایل نقلیه در محل‌های غیرمجاز و حاشیه بزرگراه‌ها اجتناب کنند.

 

وی با بیان اینکه برپایی چادر داخل پارکینگ‌ها توسط مردم ممنوع بوده و همکاران انتظامی و عوامل انتظامات ستاد برگزاری مراسم از این امر جلوگیری می‌کنند، افزود: زایران باید به تابلوهای هدایت‌کننده و علایم راهنمایی و رانندگی در طول مسیر توجه کامل داشته باشند و همچنین از توقف‌های منجر به سد معبر به‌ویژه توقف در مدخل‌های ورودی، خروجی و خیابان‌های فرعی منتهی به پارکینگ‌های ده‌گانه، خیابان‌های اصلی محوطه بهشت زهرا (س) و روی پل‌ها اجتناب کنند.

 

سردار رحیمی اظهار کرد: برنامه زمانی به مسافران در زمان تردد وسایل نقلیه اعلام و آنها را ملزم به پیروی از آن برنامه جهت حذف ناهماهنگی ناشی از تأخیر مراجعه همراهان کنند.

 

وی با بیان اینکه به منظور رفاه حال شهروندان تهرانی در روز مراسم خط یک مترو به صورتی ویژه و با افزایش ظرفیت حمل مسافر و تعداد واگن‌ها نسبت به جابجایی مسافران اقدام و ارایه خدمت می‌شود، افزود: کلیه وسایل نقلیه حامل زایران می‌بایست از سلامت و ایمنی لازم برخوردار بوده و دارای برگ معاینه فنی و بیمه‌نامه‌های معتبر باشند و همچنین به میزان ظرفیت وسیله نقلیه سرنشین و بار حمل کرده و از جابجایی مسافر داخل اتاق بار خودداری کنند.

 

رییس پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: از زایران خواهشمندیم از ارتکاب تخلف سرعت و سبقت‌های غیرمجاز جدا خودداری کنند و پس از اتمام مراسم ضمن حفظ آرامش از عجله و شتاب بی‌مورد جهت خروج پرهیز شود و همچنین هنگام وجود راهبندان به هیچ‌ عنوان از شانه خاکی راه برای عبور استفاده نکنند.

 

وی با بیان اینکه از زایران خواهشمندیم هنگام رانندگی به هیچ عنوان از تلفن همراه استفاده نکنند، تصریح کرد: توصیه ما به مسافران این است که در طول مسیر از صحبت غیرضروری و شوخی با راننده در هنگام رانندگی اجتناب کنند و همچنین از کمربند ایمنی استفاده کنند.

 

سردار حسینی با اشاره به محدودیت‌های توقف در مراسم سالگرد ارتحال امام گفت: از ساعت 17 روز سه‌شنبه 13 خرداد تا پایان مراسم توقف در بزرگراه خلیج‌فارس از پل حرم مطهر به سمت جنوب تا عوارضی در هر دو مسیر ممنوع است و همچنین توقف کلیه وسایل نقلیه در مدخل‌های ورودی، خروجی و خیابان‌های فرعی منتهی به پارکینگ‌های ده‌گانه و خیابان‌های اصلی محوطه بهشت‌زهرا (س) نیز ممنوع است.

 

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه توقف اتوبوس‌های شرکت‌ واحد در بزرگراه صالح‌آباد حد فاصل پل عابر پیاده در مسیر شمال به جنوب تا میدان ساعت در هر دو مسیر از ساعت 17 روز سه‌شنبه 13 خرداد تا پایان مراسم ممنوع است، افزود: برابر هماهنگی‌های انجام‌شده چنانچه پارکینگ ضلع شمال حرم به لحاظ امنیتی بایستی خالی از خودرو باشد از ابتدای مراسم توسط عوامل انتظامی اجازه ورود داده نشود در غیر این صورت راهور هیچ‌گونه مسئولیتی در خصوص پاک‌سازی پارکینگ ضلع شمالی حرم عهده‌دار نخواهد بود.

وی همچنین ادامه داد: توقف در طول بلوار علامه عسگری (ضلع شمالی حرم) از میدان ساعت تا پل حرم در هر دو مسیر نیز از ساعت 17 روز سه‌شنبه 13 خرداد تا پایان مراسم ممنوع است.

 

 مسیرهای مجاز به تردد به سمت پارکینگ‌ها

وی با اشاره به مسیرهای مجاز به تردد به سمت پارکینگ‌ها گفت: وسایل نقلیه‌ای که از مسیر آزادراه قم- تهران تردد و قصد ورود به پارکینگ‌های شماره یک، 2 و 3 را دارند به دلیل اجرای محدودیت از پل حسن‌آباد وارد جاده قدیم قم شده و با توجه به تابلوهای راهنما وارد پارکینگ مربوطه خواهد شد و آن دسته از وسایل نقلیه‌ای که قصد دسترسی به پارکینگ‌های خود را دارند و از استان سمنان عازم می‌شوند از طریق جاده نظامی وارد جاده قدیم قم شده و با توجه به تابلوهای راهنما وارد پارکینگ مربوطه خواهند شد.

 

سردار حسینی با بیان اینکه وسایل نقلیه‌ای که قصد ورود به پارکینگ‌های شماره 4، 5، 6 و 10 را دارند از طریق محور آزادگان و پل شهید صنیع‌خوانی وارد بزرگراه صالح‌آباد شده و با توجه به تابلوهای راهنما وارد پارکینگ مربوطه می‌شوند، اظهار کرد: همچنین وسایط نقلیه‌ای که قصد ورود به پارکینگ شماره هشت را دارند از مسیر غرب به شرق آزادگان وارد فرعی مرتضی گرد (شهرک شهید آوینی) شده و با توجه به تابلوها و علایم راهنما وارد پارکینگ می‌شوند.

 

وی ادامه داد: همچنین جهت ورود به پارکینگ شماره هفت از طریق محور آزادگان و پل شهید کاظمی وارد اتوبان خلیج‌فارس شده و قبل از پل حرم از کنار گذر سمت راست وارد پارکینگ خواهند شد.

 

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه وسایل نقلیه‌ای که قصد ورود به پارکینگ شماره 9 را دارند باید از پل حسن‌آباد در آزادراه قم- تهران به سمت شمال ادامه مسیر داده و از طریق بلوار کهریزک وارد پارکینگ مربوطه شوند، خاطرنشان کرد: هنگام تخلیه پارکینگ‌ها در خاتمه مراسم به منظور حفظ نظم و تسهیل در خروج شرکت‌کنندگان در پارکینگ‌ها وسایل نقلیه می‌بایستی از سه مسیر ورود از پارکینگ‌ خارج و به سمت محورهای مورد نظر حرکت کنند.

 

وی با بیان اینکه 360 هزار نیروی پلیس راهور در قالب 297 تیم خودرویی و 190 تیم مسافرسوار و 2700 نفر عامل پیاده در سالگرد ارتحال امام بکارگیری شدند، افزود: با هماهنگی شهرداری تهران 700 هزار بروشور و کارت برای زایران تهیه و توزیع خواهد شد.

 

سردار حسینی در ادامه اظهار کرد: همچنین برای هر پارکینگ 80 ون جهت نقل و انتقال سالمندان در سالگرد ارتحال امام در نظر گرفته شده است.

 

وی با بیان اینکه روزهای چهاردهم و پانزدهم خرداد طرح‌های ترافیک و طرح زوج و فرد اعمال نخواهد شد، افزود: اما در روز 13 خرداد کلیه طرح‌های پلیس به قوت خود باقی است و اجرا خواهد شد.

 

وی گفت: در روز ارتحال امام راحل سامانه پیامکی را راه‌اندازی کردیم که کلیه اقدامات ترافیکی از طریق آن برای زایران پیامک خواهد شد.

 

 

پایان پیام/
 

کد خبر 373071

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha