اعزام  200 روحانی و مبلغ به روستاهای خراسان شمالی

خبرگزاری شبستان: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، از برگزاری برنامه های محوری بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در 200روستای استان با حضور 200 روحانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد، حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی امروز (13خرداد) در جمع خبرنگاران استان که به منظور تشریح برنامه های سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در استان برگزار شد، گفت: همزمان با بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) برنامه های محوری در 200 روستای این استان برگزار می شود.

وی برگزاری مراسم سخنرانی، مداحی و عزادارای و نیز اطعام عزاداران را از جمله این برنامه ها برشمرد و افزود: تعداد 200 روحانی به منظور تبیین شخصیت امام خمینی و قیام 15 خرداد به این روستاها اعزام می شوند.

حجت الاسلام سالاری، خاطرنشان کرد: در تمامی روستاهای استان که اعلام آمادگی برای برگزاری مراسم ارتحال امام(راحل) داشته اند روحانیون اعزام شده اند.

وی خاطرنشان کرد: طی این روزها تعداد 100 عنوان برنامه پیش بینی شده که از این تعداد 50 برنامه محوری در مرکز استان برگزار می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی آغاز این مراسم را ساعت 7:30 فردا در محل مسجد امام خمینی با قرائت زیارت عاشورا اعلام کرد و اظهار داشت: ساعت 9:30 صبح فردا نیز هیئت های عزاداری از محل مسجد امام خمینی تا مسجد انقلاب دسته روی می کنند.

وی افزود: ساعت 10 صبح نیز مراسم به صورت رسمی در محل مسجد انقلاب بجنورد با سخنرانی آیت الله صدیقی، امام جمعه موقت تهران برگزار می شود.

حجت الاسلام سالاری با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت یاد وخاطره شهدای 15 خرداد با سخنرانی سردار افشار، جانشین فرماندهی قرارگاه جنگ نرم در شب 15 خرداد همزمان با نماز مغرب و عشاء، گفت: امشب نیز برنامه ویژه ای در محل امامزاده سید عباس بجنورد با سخنرانی حجت الاسلام اسدی، مسئول نمایندگی ولی فقیه هلال احمر خراسان رضوی و امام جمعه موقت قوچان همزمان با نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

وی برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال امام در تمامی شهرستان ها، مسابقه کتبی امام در بین نیروهای سپاه، برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر، برگزاری شب شعر، توزیع لوح فشرده "امام روح الله" بین زائرین، چاپ ویژه نامه ارتحال امام، اجرای طرح تلاوت نور در کانون های فرهنگی و هنری مساجد و پخش مستند قیام 15 خرداد از سیمای استان را از دیگر برنامه های این ایام عنوان کرد.
 

وی در پایان از اعزام 5 هزار زائر به مرقد امام خمینی (ره) از صبح امروز خبر داد و اظهار داشت: این تعداد زائر توسط 115 دستگاه اتوبوس رهسپار مرقد امام شدند.

 
پایان پیام/

کد خبر 373441

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha