قراء به عنوان منادیان اسلام در جهان محسوب می شوند

خبرگزاری شبستان: علی الزیادی قرآن را عامل وحدت مسلمانان جهان برشمرد و گفت: قرآن حبل ‌الله است و مسلمانان با تمسک و چنگ‌زدن به این معجزه پیامبر (ص) می‌توانند هرچه‌ سریع‌تر به وحدت برسند.

علی الزیادی، نماینده کشور دانمارک در سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان قرآن را عامل وحدت مسلمانان جهان برشمرد و گفت: قرآن حبل ‌الله است و مسلمانان با تمسک و چنگ‌زدن به این معجزه پیامبر (ص) می‌توانند هرچه‌ سریع‌تر به وحدت برسند.

الزیادی افزود: برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در اتحاد میان مسلمانان بسیار مؤثر است چرا که جمعی بیش از 70 کشور با زبان و فرهنگ‌های مختلف حول محور قرآن گردهم می‌آیند و همین مسئله یکی از مقدمه‌های ایجاد وحدت در جامعه اسلامی است.

نماینده کشور دانمارک در رشته قرائت خاطرنشان کرد: متسابقینی که در یک جمع قرآنی و یک محفل نورانی چون مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گردهم می‌آیند، پس از بازگشت به کشورهای خود به عنوان منادیان اسلام می‌توانند پیام این مسابقات را به مردم و مسلمانان کشور خود برسانند.

 

وی در تشریح عوامل ایجاد اختلاف پیش روی وحدت مسلمانان اذعان داشت: بسیاری از مسایلی که در میان مسلمانان به چشم می‌خورد و در واقع برخی حوزه‌های تاریخی هستند که ریشه‌های تاریخی و عقایدی دارند که بسیاری از آنها تعصبات جاهلی است.

این نماینده کشور دانمارک در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تصریح کرد: به عقیده من این افراد باید آنچه باعث اختلاف می‌شود را کنار بگذارند و با اتحاد و یکپارچگی بر روی عوامل اتحاد کد اشتراک دارند به تجمیع نظر برسند.

وی گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم خود عامل وحدت می‌شود چون یک فعالیت مشترک است که جامعه مسلمین را گردهم جمع کرده است.

 

این متسابق رشته قرائت از کشور دانمارک پیرامون فعالیت گروه‌های افراطی که خود را منتسب به مسلمانان می‌کنند، گفت: اگر به سال 1984 بازگردیم خواهیم دید که آمریکا با ایجاد یک گروه با عنوان القاعده بسیاری از عقاید افراطی را داود اسلام کردند. بسیاری از این افراد به عقاید دوران جاهلیت رفتار می‌کنند و هرچه قلب‌شان بخواهد اجرا می‌کنند و تصمیم می‌گیرند و این مسایل ربطی به اسلام ندارد در واقع می‌توان با صراحت گفت رحمت از پیروان این گروه‌ها فاصله دارد.

الزیادی از سن 5 سالگی شروع به فراگیری قرائت قرآن کرده است و در طول یک تابستان در کنار یک استاد مطرح کل قرآن را فرا گرفته است و هم‌اکنون در دانشگاه کوفه تهران تعلیم می‌دهد.

 

وی با تأکید بر اینکه در کشور دانمارک داشتن فعالیت قرآنی با توجه به جو حاکم بر آن کشور و تعداد اندک مسلمانان بسیار سخت است، گفت: افراد علاقه‌مند با شرکت در دوره‌های مراکز اسلامی فعال در دانمارک می‌تواند به فراگیری علوم قرآنی مبادرت ورزند.

شایان ذکر است، دانمارک پنج میلیون نفر جمعیت دارد که از این میان 50 هزار نفر مسلمان هستند که اکثر این مسلمانان ملیت عراقی، سوریه‌ای و ایرانی دارند.

پایان پیام/
 

کد خبر 372547

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha