نقش اصلی در سازندگی و آینده کشور بر عهده بانوان است

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد گفت: مطئن هستیم که نقش اساسی در سازندگی و آینده کشور بر عهده بانوان این کشور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میرمحمدی استاندار یزد ظهر امروز (11 خرداد) در همایش مدیریت جهادی زن در اقتصاد و فرهنگ از دیدگاه امام خمینی (ره) که با حضور بیش از 400 نفر از بانوان استان در محل سالن شهید عباسپور شرکت برق منطقه ای برگزار شد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به موضوع همایش گفت: مدیریت جهادی در واقع از مدیریت بانوان شروع شده است.


وی با بیان اینکه جهادی بالاتر از آن نیست که انسان شیره جان خود را به نسلی دهد که آینده کشور را رقم می زند تصریح کرد: اگر پدران سرپرست خانواده هستند مادران مدیریت خانواده را بر عهده دارند.


میرمحمدی بهشت را زیر پای مادران دانست و افزود: در مجموع اساسی ترین نقش در مدیریت خانواده بر عهده مادران است، مادرانی که تربیت و رشد و نمو فرزندان را بر عهده دارند.


وی با بیان اینکه از لحاظ کاری نیز بانوان از نقش بسزایی برخوردارند اظهار داشت: بانوان علاوه بر کارهای خانه در حرفه هایی چون صنایع دستی،خیاطی، گلیم بافی، قالی بافی و... به ایفای نقش می پردازند و در مناسبت های مختلف نقش های متفاوتی را ایفا می کنند.


استاندار یزد افزود: اما عمده مسئله ای که مطرح است مربوط به حضور بانوان در ادارات است، چون تعداد آنها در ادارات کم است مدیریت آنها کمتر است و فکر می کنند دارای نقش کمرنگ تری در این حوزه هستند.


وی با اشاره به حضور بانوان در انقلاب و دوران دفاع مقدس اظهار داشت: امام (ره) فرمودند که بانوان در انقلاب نقش اول را ایفا کردند.


عالیترین مقام اجرایی استان یزد افزود: بانوان در تظاهرات ها پیشرو بودند و صف جلو را تشکیل می دادند و غیرت مردان را تحریک می کردند تا از خانه ها به میدان های مبارزه بیایند.


وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهایی که مهد تمدن و دموکراسی هستند اکنون حجاب بانوان به مشکلی عظیم پیشروی آنها تبدیل شده است گفت: آنها از روسری بانوان محجبه ترس و وحشت بسیار دارند.


میرمحمدی از اخلاق، عفت، پاکدامنی و... به عنوان خط قرمز دشمنان یاد کرد و افزود: این در حالیست که فرهنگ ما عفت، پاکدامنی، اخلاق و معنویت است و به همین دلیل جوامعی که بانوان در آن اخلاقی باشند آن جامعه، جامعه ای باسواد، پویا و پیشرو است که خوشبختانه کشور ما از این نعمت برخوردار است.


وی با بیان اینکه در مجموع زنان ما ارزش های خودشان را حفظ کرده اند و از نظر عفت و پاکدامنی الگو هستند افزود: کشورهایی که امروز زنانشان از زنان کشور ما الگو می گیرند می توانند حکومتشان را متحول کنند.


میر محمدی افزود: مطمئن هستیم که زنان نقش اساسی در سازندگی آینده کشور دارند و آنها هستند که با تربیت فرزندان، پراکنده کردن مهر و محبت در فضای جامعه، آموزش مهربانی به نسل آینده، تشویق فرزندان به مهربانی و خدمتگزاری به یکدیگر و... کشور را در راستای پیشرفت و تعالی هدایت می کنند.


وی از دین اسلام به عنوان نقطه قوت فرهنگ این کشور یاد کرد و افزود: این دین ماست که ما را به خداوند متصل می کند.


میرمحمدی با بیان اینکه انان جانشین خدا بر روی زمین است اضافه کرد: اگر بهشت و جهنم را برای ارزیابی عملکرد انسان قرار دهیم، بهشت زیر پای مادران قرار داده شده است که این امر بیانگر نقش زن و ارزش های زن در جامعه است.

 

پایان پیام/

 


 

کد خبر 372655

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha