همه اقشار باید درست مصرف کردن آب را در سرلوحه کارهای خود قرار دهند

خبرگزاری شبستان: بازرس کل استان یزد با اشاره به بحران کم آبی در استان گفت: همه اقشار مختلف باید درست مصرف کردن آب را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام اکبر طالبی بازرس کل استان یزد روز گذشته (11 خرداد) در جمع مدیران آب منطقه ای، آب و فاضلاب شهری و روستایی استان یزد با اشاره به کویری بودن استان و خشکسالی های اخیر گفت: همه اقشار باید درست مصرف کردن آب را در سرلوحه کارهای خود بدانند.


وی تصریح کرد: مسئولان نیز باید با کمک رسانه ها و برگزاری نشست و همایش ضرورت درست مصرف کردن را به مردم تاکید کنند تا به یک فرهنگ تبدیل شود.


طالبی بر لزوم بازنگری در مصرف آب در بخش های مختلف تاکید کرد و گفت: گاهی دیده می شود که به ویژه در کشاورزی با اشتغال زایی کم اما مصرف زیاد آب نسبت به تولید یک محصول اقدام می شود که مقرون به صرفه نیست و باید موارد اصلاح شود.


وی با بیان اینکه فعالیت در دستگاه های مرتبط با تامین و مدیریت آب مردم دارالعباده یزد از حساسیت زیادی برخوردار است اظهار داشت: خدمت به مردم در دستگاه های مرتبط با تامین آب به عنوان امانت الهی دست شما مسئولان است و باید دقت بیشتری در انجام امور خود داشته باشید.


طالبی افزود: با توجه به اینکه قلم و قدم شما دخالت مستقیم در زندگی مردم دارد لذا وظیفه سنگین تری نسبت به دیگر شغل ها به عهده دارید و تصمیمات باید حتما اصولی و کارشناسی باشد.


وی با بیان اینکه مسئولان در هر جایگاهی باید سازمان بازرسی را در کنار خود بدانند اظهار داشت: بازرسان و مسئولان بازرسی کل کشور و استان همواره پشتیبان و کمک کار مدیران دستگاه ها هستند.


بازرس کل استان یزد  گفت: وقتی بازرس با تجربه در کنار مدیران باشد اگر دغدغه ای نیز در مورد کاری در مدیر دستگاه ایجاد شود آن بازرس با ایجاد اعتماد به نفس باعث می شود مدیر کار خود را بهتر انجام دهد.


وی اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است که همه مدیران فرهیخته هستند ولی گاهی امکان دارد عمد یا غیرعمد خطایی صورت گیرد و در این صورت بازرسان با کمک خود مسئولان ورود پیدا کرده و بدون هیچ مشکلی نسبت به برطرف کردن آن نقیصه اقدام می کنند.


وی ادامه داد: گاهی احساس می شود شخصی در فلان دستگاه سوءرفتاری دارد که با تذکرات قانونی جهت جلوگیری از انحرافات اقدام می شود.


قاضی طالبی افزود: در ادامه اگر آن شخص با تذکر اصلاح نشد سازمان با اقتدار قانونی که دارد برخورد می کند و با متخلفی که به عمد تخلف می کند و با تذکر هم اصلاح نمی شود طبق قانون برخورد می شود.
 

پایان پیام/

کد خبر 372798

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha