شورای ورزشی و بهداشتی در مدارس خراسان شمالی فعال می شود

خبرگزاری شبستان:معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان شمالی از مغفول ماندن شورای ورزشی و بهداشتی مدارس به عنوان یکی از مشکلات یاد کرد و گفت:درهمین راستا طی سه ماه آینده این شورا در مدارس تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد، دکتر بهرام سلیمانیان، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان شمالی امروز (12 خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، به جدیدترین برنامه های آموزش و پرورش در حوزه تربیت بدنی و سلامت پرداخت و از تحرک، تغذیه و خود مراقبتی به عنوان شعار امسال این معاونت یاد کرد.

وی نوک پیکان تمام فعالیت ها را براساس تربیت نوجوان سالم و شهروند متعهد و مسئول دانست و افزود: در همین راستا مدرسه محوری به عنوان راهبرد اصلی در فعالیت ها پیش بینی شده است.

سلیمانیان، از مغفول ماندن شورای ورزشی و بهداشتی مدرسه در مدارس استان به عنوان یکی از مشکلات یاد کرد و اظهار داشت: درهمین راستا طی سه ماه آینده این شورا در مدارس تشکیل می شود. 

وی با اشاره به عدم استفاده درست از پتانسیل های 37 انجمن ورزشی موجود در استان خاطرنشان کرد: درهمین رابطه هفت دفتر مشترک انجمن های ورزشی در استان تشکیل شده که به عنوان تصمیم گیرنده در اعزام دانش آموزان به مسابقات کشوری تاثیرگذار است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: همچنین المپیاد ورزشی درون مدرسه ای نیز در سطح آموزشگاه های استان برگزار و با مشارکت داوطلبانه اولیاء دانش آموزان و سایر نهادها به منظور پوشش برنامه های ورزشی استان اقدام می کنند.

سلیمانیان، تصریح کرد: المپیاد علمی تخصصی دبیران تربیت بدنی نیز به منظور به روز شدن همکاران از نظر علمی و عملی در سطح شهرستان و استان برگزار و برای مسابقات کشوری نیز به میزان دوبرابر ظرفیت نیرو جذب شده تا به عنوان سفیران خراسان شمالی از حق استان در مسابقات کشوری دفاع کنند.

وی طرح مجد( مدارس جاده ی دانایی) را نیز مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با تهیه این طرح تعداد 22 آموزشگاه در مناطق خطر پذیر استان احصاء شده تا به عنوان پایگاه برنامه های بهداشتی ورزشی و تاسیس کتابخانه در آن ها اجرا شود.

سلیمانیان در رابطه با فعالیت های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در ایام تابستان امسال نیز گفت: برای این ایام برنامه ها براساس طرح مدرسه محوری و نخبه پروری با نگاه به ورزش همگانی و قهرمانی تهیه و تدارک دیده شده است.

وی افزود: در ورزش همگانی دانش آموزان، مدارس هدف و دانش آموز هدف تهیه و برای مدارس شبانه روزی غیر انتقاعی و هیات امنایی و نیز دانش آموزان هدف معدل الف 17 به بالا، دارای اضافه وزن و چاق و دانش آموزان معلول حرکتی و بیماران خاص و برنامه های ویژه ی تدارک دیده شده است.

پایان پیام/

کد خبر 373049

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha