اختصاص 600 میلیون تومان اعتبار به مدارس شبانه روزی استان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اختصاص 600 میلیون تومان اعتبار برای مدارس شبانه روزی استان در سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، عباس لامعی، امروز (12خرداد) در مراسم تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند با بیان اینکه جایگاه و حساسیت آموزش و پرورش برهیچ کس پوشیده نیست، اظهارداشت: این امر به دلیل سرو کار داشتن با دوقشر عظیم و موثر در تحول و پیشرفت کشور است.


وی قشر اول را دانش آموزان متشکل از کودکان، نوجوانان و جوانان و آینده سازان کشور و قشر دوم را معلمان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 12میلون و 500 هزار داشن اموز و یک میلیون معلم در سطح کشور وجود دارد.


مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر 150 هزار دانش آموز توسط 18 هزار معلم تربیت و آموزش می بینند، بیان کرد: 75 درصد کارمندان دولت در استان در سازمان آموزش و پرورش به کارگیری شدند.
 

لامعی سازماندهی نیروهای انسانی و بومی سازی آن ها و مشارکت مردم در زمینه ارتقاء مدیریت آموزشگاهی را از مهم ترین برنامه ها دولت تدبیر و امید عنوان و تصریح کرد: همانطور که مردم در هشت سال دفاع مقدس جنگ را مدیریت کردند در عرصه تعلم و تربیت می توان از این ظرفیت عظیم مردمی در این جهت استفاده کرد.


وی از اختصاص 600 میلیون تومان اعتبار برای مدارس شبانه روزی استان در سال جاری خبرداد و افزود: به صرف تکیه بر روی این اعتبار نمی توان 12 هزار دانش آموز شبانه روزی را تحت پوشش قرار داد.


مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، پرورش روحیه نقادی منصفانه و احیاء امر به معروف و نهی از منکر، ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی توجه ویژه به اقامه نماز را از دیگر برنامه ها مهم این سازمان در سال جاری ذکر کرد.


لامعی با اشاره به وجود یک هزار و 700 امام جماعت در سطح استان خبرداد و افزود: از این تعداد 420 نفر روحانی و مابقی معلم هستند.


پایان پیام/
 

کد خبر 373189

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha