نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر الگوی مدیریت اسلامی است

خبرگزاری شبستان: استاندار اردبیل با اشاره به وجود مطالب و مفاهیم مدیریتی فوق العاده در نهج البلاغه، گفت: نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر الگوی مدیریت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مجید خدابخش استاندار اردبیل عصر امروز( 12 خرداد) در بازدید از بنیاد نهج البلاغه استان اردبیل گفت: این کتاب گرانسنگ طی دوره های متمادی در مهجوریت مانده است در همین راستا خادمان بنیاد باید با تمام همت خود چهره مهجوریت را از این کتاب گرانسنگ بزردایند.


وی، با بیان اینکه از نهج البلاغه به عنوان اخ القرآن یاد کرد و افزود: ادبیات نهج البلاغه نسبت به قران در در ذهن ما ثقیل و سنگین است و این شاید به خاطر این باشد که ما همیشه محافل انس با قرآن را داشته و از محافل انس با نهج البلاغه دور بوده ایم.


استاندار اردبیل، مطالب نهج البلاغه و نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر در خصوص مدیریت را یاداور شد و ادامه داد: اگر مطالب نهج البلاغه به معنای واقعی در جامعه ساری و جاری شود به یقین اکثر دعاوی میان سنی، شیعه و ادیان دیگر برطرف شده و این مهم خود منادی وحدت خواهد بود.


این مقام مسئول، ورود بنیاد نهج البلاغه به فضای مجازی در رفع شبهه های جوانان و ارائه فعالیت های پژوهشی و اموزشی را تحسین کرد و بیان داشت: روحانیت باید در منابر و جلسات خود به مسائل و اموری که می تواند جنبه کاربردی داشته باشد، توجه ویژه داشته باشند.


خدابخش، حمایت استانداری از دوره های آموزشی، پژوهشی و ضمن خدمت در خصوص نهج البلاغه را یادآور شد و گفت: این مهم آثار تربیتی فراوانی را می تواند در جامعه داشته باشد.


بدگویی آفتی بزرگ برای سیستم اداری جامعه ما است


وی  با بیان این مطلب که مفاهیم نهج البلاغه می تواند بر قلب ها و رفتار بشر تاثیرگذار باشدف تصریح کرد: ساختار اداری جامعه ما ساختاری خشن و نامطلوب است که تنها با ارزش ها، اعتقادات، و ادبیات دینی می تواند روان تر و مطلوبتر شود و در این راستا قرآن کریم و نهج البلاغه می تواند تاثیرگذار ترین رویکرد را داشته باشد.


استاندار اردبیل، در پایان سخنان خود با یادآوری سخن حضرت علی(ع) مبنی بر اینکه" ای مالک دورترین آدمها به تو کسانی باشند که سخن چینی و بدگویی می کنند"، خاطر نشان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید در روی میز خود یک نهج البلاغه داشته و آن را خوانده و به رهنمودهای آن هم در زندگی شخصی و هم در زندگی اجتماعی عمل کنند.


پایان پیام/
 

کد خبر 373207

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha