بنیاد نهج البلاغه دفتر شهرستان خلخال افتتاح شد

خبرگزاری شبستان: بنیاد نهج البلاغه دفتر شهرستان خلخال باحضور امام جمعه شهرستان خلخال، معاون امور استانهای بنیاد نهج البلاغه کشور، مدیر بنیاد نهج البلاغه استان و جمعی از اساتید حوزه ودانشگاه صبح امروز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، در این مراسم که صبح امروز(25 خرداد) در دانشگاه پیام نور شهرستان خلخال صورت گرفت، حجت الاسلام رشتبری، امام جمعه شهرستان خلخال ضمن اظهار خرسندی از افتتاح دفتربنیاد در این شهرستان، جایگاه این شهرستان را از جهت علما وشهدا ممتاز دانسته وبا بیان فرازهایی از خطبه اول نهج البلاغه آن را تصویری زیبا از نظام خلقت دانست.


امام جمعه شهرستان خلخال در ادامه سخنانش با اشاره به سخن شهید مطهری ابراز داشت: از نظر شهید مطهری نهج البلاغه چندین دنیا دارد، دنیای زهد و تقوا، دنیای عبادت و عرفان، دنیای سیاست و مسئولیت های اجتماعی و دنیای حماسه وشجاعت.


وی با بیان اینکه شناخت نهج البلاغه و انس با آن زمینه ساز آشنایی با سیره امام علی(ع) است، اظهار امیدواری کرد: افتتاح دفتر بنیاد در این شهرستان منشا خیر و برکت و بستری مناسب در جهت ترویج فرهنگ علوی باشد.


تحکیم شاکله فکری، ضرورتی برای جلوگیری از تخریب هویتی است

رحیم انور، مدیر بنیاد نهج البلاغه دفتر استان اردبیل نیز در این مراسم، گفت: اگر بخواهیم در برابر شیطنت ها و تخریب هویتی وهابیت بایستیم لاجرم بایستی شاکله فکری و فرهنگی خودمان را محکم کنیم.


وی با بیان اینکه درد علوی در نهج البلاغه متبلور است افزود: برای مبارزه با وهابیت به شیعه تحقیقی و علمی نیاز داریم نه شیعه شناسنامه ای.


مدیر بنیاد نهج البلاغه اردبیل اظهار داشت: از طریق موانست با نهج البلاغه است که می توان به تفکر بلند امیر مومنان(ع) دست یافت.


انوری با بیان اینکه حضرت امیر می فرمایند: هیچ کس با قرآن انس نیافت مگر اینکه نورانیت دل پیدا کرد و کوردلی اش از بین رفت، بیان داشت: نهج البلاغه اخ القرآن و امام علی (ع) جان پیامبر است مگر می شود کسی با نهج البلاغه مانوس باشد و علی گونه نشود.


گفتنی است، در پایان این مراسم دکتر محمدرضا شاد منامن به عنوان مدیر بنیاد نهج البلاغه دفتر شهرستان خلخال معرفی شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 376467

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha