حفظ و صیانت از اشتغال موجود باید در اولویت قرار گیرد

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور از آمار بالای بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در کشور به عنوان معضلی جدی نام برد و گفت: در شرایط کنونی حفظ و صیانت از اشتغال موجود باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، کورش پرند، معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور دوشنبه شب(12خرداد) در شواری اشتغال استان کردستان در سنندج اظهار داشت: قبل از انقلاب جمعیت دانشگاهیان کشور 175هزار نفر بود اما هم‌اکنون با رشد 25برابری به بیش از چهار و نیم میلیون رسیده است. 

وی افزود: متأسفانه از 2 هزار و 157 رشته تحصیلی موجود در دانشگاه‌های کشور بیش از یک و نیم میلیون از دانشجویان تنها در 20 رشته تحصیل می‌کنند و این مهم موجب معضلات بسیاری همچون اشباع بازار کار و بیکاری گسترده تحصیلکرده‌های دانشگاهی شده است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: در شرایط فعلی باید اشتغال موجود را حفظ و صیانت کرد.

پرند افزود: در سه فاز کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت با ارائه طرحی کاربردی می‌توان برای این مهم چاره‌اندیشی کرد و مبحث کارآفرینی، مهارت‌آموزی و بازاریابی و فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای در جوار دانشگاه‌ها را گسترش داد.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح کارخانه‌ها و کارگاه‌های مختلف در کشور شناسایی شده و افراد تحصیلکرده به صورت کارآموزی در آنجا مشغول به کار می‌شوند و در نهایت یا در آن مکان استخدام می‌شوند و در غیر اینصورت با دریافت مهارت تخصصی برای حضور در مکانی دیگر آمادگی لازم را کسب کرده‌اند.

پرند، همچنین از ارائه آموزش های مهارتی به 2 میلیون نفر در راستای توسعه اشتغال و تقویت اقتصاد مقاومتی در کشور خبر داد و افزود: این آموزش‌ها در بین دانشجویان، دانش‌آموزان، زنان خانه‌دار، بیکاران، سازمان‌ها، شهرک های صنعتی، زندان‌ها و پادگان‌ها ارائه شده است.


رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، اظهار داشت: در استان کردستان نیز 4 مرکز جوار دانشگاهی وجود داشته و سعی داریم این مراکز را در کردستان گسترش دهیم.


پرند از آموزش، تولید، بازاریابی و فروش به عنوان زنجیره ارزش در توسعه امر مهارت‌آموزی و گسترش اشتغال و کارآفرینی در کشور نام برد و خواستار همگرایی دستگاه‌های اجرایی در استان‌ها و هماهنگی و حمایت از کارآفرینان برای تحقق این مهم شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 373223

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha