جوانان باید پاسخ شبهات خود را از تریبون های آزاد کانون های مساجد بشوند

خبرگزاری شبستان: آیت‌الله غرویان بر لزوم توجه به برنامه‌های جذاب در کانون‌های فرهنگی هنری تأکید کرد و گفت: ائمه جماعات و مسئولان کانون‌ها در برنامه ریزی برنامه های فرهنگی به جوانان اجازه ابتکار عمل دهند.

آیت‌الله محسن غرویان، عضو هئیت علمی جامعه المصطفی العالمیه با تاکید بر برگزاری برنامه های متنوع و جذاب در کانون های فرهنگی هنری مساجد به خبرنگار حوزه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: امروز مشکل بزرگ کشور بی اخلاقی است و اخلاق نیز بخشی از فرهنگ است. فرهیختگان جامعه، اساتید و روحانیون و ائمه جماعات باید از فرصت اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان که مخاطبان بیشتری به مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد گرایش دارند، استفاده و پیرامون مفاهیم اخلاقی فرهنگ سازی کنند.

 

وی با تاکید بر برگزاری دوره های اعتقادی در کانون های فرهنگی هنری مساجد، بیان کرد: تبیین مسایل اخلاقی و عرفانی برای جوانان به عنوان یک ضرورت باید مورد توجه قرار گیرد چرا که زیر بنای مسایل فرهنگی اعتقادات است و این مسئله به عنوان یک ضرورت باید مورد توجه روحانیون و ائمه جماعات قرار گیرد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: جوانان در حال حاضر به دنبال پاسخ شبهاتشان در موضوعات فلسفه، اعتقادات، احکام و مباحث دینی هستند. بنابراین علما و روحانیون باید مطالعات گسترده‌ای در این موضوعات داشته باشند و مکاتب مختلف فلسفی و مباحث عقاید را در دسترس جوانان قرار دهند و با منطق و استدلال از عقاید اسلامی دفاع کنند. امروز جوانان باید با پشتوانه فکری، علمی و منطقی در عقایدشان استوار و محکم باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: نکته دیگری که باید مورد توجه روحانیون و مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور قرار گیرد، دادن اجازه ابتکار عمل به جوانان است به این معنا که از جوانان بخواهند به صورت تریبون آزاد یا کتبی سوالات‌شان را طرح کنند و پاسخ آن را بشنوند این موضوعات باید مورد توجه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قرار گیرد زیرا وقتی جوانان پاسخ سوالاتشان را در کانون های فرهنگی هنری مساجد دریافت کنند دیگر به مراکزی غیر از مسجد سوق نمی یابند.

 

عضو هئیت علمی جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: در کنار طرح مباحث فکری باید برنامه های هنری و ورزشی و نیز برنامه های جذاب و متنوع در کانون‌های فرهنگی هنری برگزار شود تا روح و جسم جوانان از این مباحث بهره مند شود.

پایان پیام/


 

کد خبر 373246

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha