قیام" ۱۵ خرداد"نقطه عطفی در تاریخ مبارزات مردم ایران اسلامی بود

خبرگزاری شبستان: مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای "15 خرداد" گفت:قیام" ۱۵ خرداد"نقطه عطفی در تاریخ مبارزات مردم ایران اسلامی بود.

جعفر عسگری، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به قیام "15 خرداد" به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: مردم ایران به ظلم‌های رژیم پهلوی اعتراض داشتند و به خیابان‌ها ریختند اما متاسفانه در 15 خرداد سال 42 خون مردم بسیاری به ناحق به زمین ریخته شد و این مردم توسط رژیم شاه به شهادت رسیدند اما باید گفت که خون شهدای 15 خرداد باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد و واقعه" 15 خرداد" نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود.

 

وی تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن بیداری کشورهای اسلامی که از آن نشات گرفته بود، نشان داد که واقعه" 15 خرداد" تاثیر خود را بر بیداری مردم و پیروزی انقلاب‌های مختلف برجای گذاشت.

 

عسگری گفت: این قیام در 22 بهمن ماه 57 موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد و در واقع پایه و اساس پیروزی انقلاب اسلامی است.


مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: مراسم گرامی داشت یاد و خاطره شهدای "15 خرداد" و پنجاه و یکمین سالگرد قیام این واقعه با سخنرانی دکتر مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رسول زرگرپور، استاندار اصفهان، "15 خرداد" از ساعت 9:30 صبح در صدا و سیما مرکز اصفهان برگزار می شود.

پایان پیام/

 

 

کد خبر 373274

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha